رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی از پایان یافتن فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دامی گاو و گوساله در دشتی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 06 August 2017
احمد ایزدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی جمعیت دامی گاو و گوساله واجد شرایط با استفاده از پتانسیل دو اکیپ‌ ویژه واکسیناسیون بخش دولتی و یک اکیپ بخش خصوصی با توجه به سهمیه واگذار شده در دام های واجد شرایط انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این فاز با وجود هوای بسیار گرم و شرجی اما با برنامه ریزی دقیق و منظم و با رعایت تمامی دستورالعمل های سازمانی و به همت پرسنل خدوم و کوشای دامپزشکی موفق شدیم هزار و ۱۱۷ راس گاو و گوساله واجد شرایط در واحدهای دامی دشتی را بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ طی سه فاز تعداد ۲ هزار و ۹۴۴ راس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد است.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و با قدرت واگیری بالا است، افزود: بیماری تب برفکی از لحاظ اقتصادی به دلیل کاهش شدید تولیدات، مرگ و میر در دام های جوان و هزینه‌های بالای درمان بسیار حائز اهمیت است.

ایزدی اضافه کرد: دولت در قالب طرح‌های رایگان اقدام به پوشش سراسری واکسیناسیون و کاهش هزینه‌های احتمالی درمانی برای دامداران و حفظ سرمایه‌های بومی و ملی دامی می‌کند.

وی گفت: رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، افزایش اطلاع دامداران در خصوص بیماری و عدم خرید از مناطق آلوده، کنترل تردد افراد به دامداری، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در حمل و انتقال دام‌ها، اجرای برنامه مناسب ضد عفونی و همکاری در انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلای دام ها به این بیماری نقش مهم و اساسی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی افزود: از همه دامداران درخواست می‌شود با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کرده و در صورت مشاهده علائم بیماری در دام‌ها بدون فوت وقت دامپزشکی را مطلع کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار