رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را از برنامه‌های مهم دانست و گفت: طرح کارورزی دانش‌آموختگان استان بوشهر از سوی جهاد دانشگاهی این استان با تخصیص ۶۰ میلیارد ریالی اعتبارات وزارت نفت اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 07 August 2017
علی احمدی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در 37 سال پیش فعالیت خود را در زمینه برنامه‌های علمی و پژوهشی به صورت غیر دولتی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 44 واحد جهاد دانشگاهی در استان‌ها راه‌اندازی شده خاطرنشان کرد: 31 مرکز یاد شده در استان‌ها و 13 واحد نیز در دانشگاه‌های مختلف در پایتخت کشور مستقر است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از فعالیت 27 پژوهشکده، 7 دپارتمان در بخش‌های مختلف خبرداد و تصریح کرد: 3 پژوهشگاه رویان در بخش‌های مختلف پزشکی از جمله پژوهش‌های ناباروری، سلول‌های بنیادین، بیوتکنولوژی پزشکی، ابن سینا و علوم انسانی با 143 گروه پژوهشی در 27 سازمان و مرکز فعالیت می‌کنند.

احمدی‌زاده با اشاره به آغاز به‌کار جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: با راه‌اندازی جهاد دانشگاهی در استان بوشهر برنامه‌ها و فعالیت‌های گوناگون پژوهشی، آموزشی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی آغاز شده است.

وی با اشاره به آمادگی این نهاد برای برگزاری همایش‌ بین‌المللی خلیج فارس در استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، این نهاد آمادگی برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس در روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به آمادگی افتتاح دانشکده کارآفرینی در مرکز استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه کارآفرینی، جهاد دانشگاهی براساس ظرفیت‌های استان بوشهر به ویژه در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی آمادگی راه‌اندازی دانشکده تخصصی دارد.

احمدی‌زاده با اشاره به  صدورمجوز فعالیت دانشکده کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: این دانشکده از ترم بهمن در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دانشجوی می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان بوشهر در حوزه تولید و اشتغال برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است تصریح کرد: در راستای تحقق 50 درصد جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع و پروژه‌های نفتی، طرح آموزشی و کارورزی در جهاد دانشگاهی استان بوشهر با مشارکت وزارت نفت اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از پذیرش 600 نفر در طرح کارورزی جهاد دانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: بزودی سامانه ثبت‌نام طرح کارورزی جهاد دانشگاهی استان بوشهر ایجاد می‌شود که برای اجرای این طرح وزارت نفت، 60 میلیارد ریال اعتبار در اختیار جهاد دانشگاهی استان بوشهر قرار داده است.

احمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی طرح کارورزی جهاد دانشگاهی بوشهر از مهرماه امسال بیان کرد: در اجرای طرح کارورزی در جهاد دانشگاهی 600 نفر از پذیرفته شدگان در مدت شش ماه 94 ساعت دروس عمومی، 128 ساعت دوره تخصصی و 248 ساعت دوره کارگاهی و مهارتی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه این افراد پس از پایان دوره، بر‌اساس نیاز صنایع مختلف، جذب بازار کار می‌شوند افزود: این طرح ویژه مناطق جنوبی استان بوشهر شامل دیر، کنگان، عسلویه و جم اجراء می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر به برنامه‌‌های حوزه پژوهش این نهاد پرداخت و با اشاره به ایجاد مرکز خون بندناف در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در این راستا نمایندگی بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان بوشهر  بزودی آغاز بکار می‌کند.

احمدی‌زاده  از آغاز فعالیت نمایندگی پژوهشگاه رویان در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ایجاد مرکز ناباروری تخصصی رویان در استان بوشهر مورد توجه ویژه جهاد دانشگاهی این استان است.

وی به بومی سازی پروژه‌های مختلف از جمله تاسیسات آب شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی بوشهر پرداخت و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر با  توجه به توانمندی بالا، در بومی سازی  فناوری ساخت و نصب تاسیسات آب شیرین‌کن است که می‌توان مشکلات تامین آب منطقه جنوب کشور را  برطرف کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار