مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در روستاهای استان بوشهر، ضمن بررسی و شناسایی قابلیت روستاها، طرح‌های بوم‌گردی روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 08 August 2017
بهرام نکیسا بعدازظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی در عرصه گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه ساحل و دریا یکی از مهم‌ترین ظرفیت گردشگری در هر منطقه محسوب می‌شود اظهار داشت: استان بوشهر بیشترین و طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد که این مهم ظرفیت قابل توجهی را در عرصه گردشگری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه روستاهای ساحلی استان بوشهر  ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری دارند افزود: بدون شک روستاهای ساحلی در حوزه گردشگری از قابلیت مهمی برخوردار هستند که باید از این توانمندی و استعداد بکر استفاده کرد.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر، با تاکید بر توجه به گردشگری به عنوان بخش پیشرو در ایجاد اشتغال و درآمدزایی خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغال‌زایی و درآمدزایی استان بوشهر در مناطق ساحلی، دشت‌ها، کوه‌پایه‌ها است که توجه به این عرصه‌ها در اولویت قرار دارد.

نکیسا با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه اشتغال‌زایی روستایی خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری مطلوب از قابلیت‌های گردشگری روستایی تشکیل کارگروه تخصصی مورد توجه قرار دارد که در این کارگروه طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه تولیدی و گردشگری بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به بوم‌گردی روستایی استان بوشهر تصریح کرد:با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در روستاهای استان بوشهر، ضمن بررسی و شناسایی قابلیت روستاها، طرح‌های بوم‌گردی روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر،  تاکید کرد: باید با الگوبرداری از تجربیات موفق استان‌های دیگر در عرصه گردشگری و بوم‌گردی، زمینه شناسایی ظرفیت‌ها و افراد پیشرو در این زمینه فراهم شود.

در این نشست مدیران کل امور عشایر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظرفیت‌های مناطق و راهکار لازم در استفاده از این قابلیت‌ها در ایجاد اشتغال‌زایی ارائه کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار