مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برای رونق فعالیت‌های گردشگری، صنایع دستی و بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر، تسهیلات اعتباری ارزان قیمت به مجریان این طرح‌ها پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 08 August 2017
ناصر امیرزاده ظهر امروز در نشست بررسی توسعه طرح‌های گردشگری روستایی استان بوشهر با بیان اینکه صنعت توریسم در جهان از ظرفیت مهمی در حوزه اشتغال، درآمد و توسعه مناطق برخوردار است اظهار داشت: ایجاد اشتغال و افزایش درآمدهای ارزی و توسعه فرهنگی ویژگی اصلی صنعت توریسم است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری برخوردار است تصریح کرد: طرح دهکده و نواحی گردشگری در بیشتر نقاط ساحلی و کوهستانی استان بوشهر طراحی شده که امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر تدوین طرح‌های گردشگری در استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در استان بوشهر در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری روستایی و تولیدات صنایع دستی امسال مورد توجه قرار دارد.

امیرزاده با اشاره به  حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی افزود:برای رونق فعالیت‌های گردشگری، صنایع دستی و بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر، تسهیلات اعتباری ارزان قیمت به مجریان این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم اجرای طرح  بوم‌گردی در حفظ بافت سنتی و معماری اصیل روستا و ماندگاری روستائیان تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای بوم گردی در روستاها برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری روستایی یکی از اقدامات مهمی است که علاوه بر حفظ بافت سنتی و معماری اصیل روستا، سبب ماندگاری خرده‌ فرهنگ‌ها و افزایش تمایل گردشگر به حضور در این مکان‌ها و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر سوق جمعیت گردشگر به سمت روستاها خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌‌های گردشکری در روستاهای هدف بوم‌گردی در اولویت قرار دارد که در این راستا ساخت اقامتگاه سنتی همراه با رستوران روستایی با غذاهای بومی مورد توجه قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار