سرپرست معاونت اجتماعی پلیس بوشهر گفت: نقش رسانه‏‌ها در جامعه و تعامل پلیس با آنها، با هدف جذب مشارکت‌های همگانی و بسترسازی امنیت در جامعه است.
کد خبر: ۴۷۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 08 August 2017
سرهنگ سید احمد موسوی عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای ایجاد فضایی توأم با مهربانی و نفوذ اجتماعی، شکل‌گیری فرآیند ارتباط، اعتماد و مشارکت همگانی به عنوان سرمایه اصلی سبب ساز امنیت، ضروری است در یک جمله نگاه ما به جامعه باید نگاه درمان‌گر باشد.

وی گفت: فارغ از هر گونه تعارف، ضروری است در عصری که عرصه رخدادها پیوندی ناگسستنی با رسانه‌ها و چگونگی و چرایی رفتارهای‌شان در مدیریت افکار عمومی دارد، تعامل بیش از پیش با اهالی رسانه به عنوان بازتاب دهنده صادق برای آحاد مردم در دستور کار باشد.

موسوی افزود: آنچه نیروی انتظامی از رسانه‌ها به عنوان بخشی از سامان‌دهنده افکار عمومی و ابزاری در جذب مشارکت‌های همگانی و ارتقاء‌دهنده سطح منزلت اجتماعی و ایجاد رفتاری درمان‌گر در نزد جامعه نسبت به پلیس و پلیس نسبت به مردم انتظار دارد، این است که رسانه‌ها با در نظر گرفتن تکنیک‌های زیباشناسی فرم و ارکان مستقر در محتوای پیام و نسبت به تنوع و تعدد مخاطب بیان کنند

 سرپرست معاونت اجتماعی پلیس بوشهر تصریح کرد: اگر این نشود، کارکرد ضدتبلیغ و مشوش‌کننده افکار عمومی رسانه‏‌ها بیش از سازندگی‌اش می‌شود.

سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار فارغ از اندیشه‌های مادی برای جذب مخاطب بیشتر با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و جرم‌شناسی و واکاوی بسترها و زمینه‌های پیدایش این‌گونه حوادث و عواقب آن به جای درج جزئیات، نه تنها می‌تواند به ارتقای امنیت اجتماعی کمک کند، بلکه پلیس نیز برای رسیدن به اهداف اصلی خود استفاده از رسانه را الزامی می‌داند. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار