دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: با توجه به توانمندی و تخصص‌های لازم امکان تامین ۷۰ درصد نیاز مجتمع گاز پارس جنوبی از تجهیزات تولید داخل، توسط انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران فراهم است.
کد خبر: ۴۷۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 09 August 2017
محمد آهنگران ظهر امروز در نشست انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به توانمندی متخصصان داخی در تامین تجهیزات مورد نیاز فازها و پروژه‌های پارس جنوبی اظهار داشت: با وجود اینکه زمان کمی برای هماهنگی  برگزاری نشست انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در مجتمع گاز پارس جنوبی بود در مدت زمان دوهفته استقبال خوبی شد.

وی با بیان اینکه 83 شرکت در نشست انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در مجتمع گاز پارس جنوبی حضور پیدا کردند خاطر نشان کرد:  33 شرکت در زمینه ماشین‌آلات دوار که همگی دانش بنیان هستند در این نشست شرکت کرده‌اند.

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به شرکت 18 شرکت تخصصی در زمینه شیرآلات در این نشست حضور دارند افزود: در زمینه تولید شیرآلات تخصصی ویژه صنایع نفت و گاز 18 شرکت حضور دارند که 8 شرکت آن دانش‌بنیان هستند.

آهنگران بیان کرد: در زمینه شرکت ایمنی و آتش نشانی 7 شرکت حضور دارند که 3 شرکت آن دانش بنیان است.

وی افزود:  باید در این نشست میثاق نامه‌ای منعقد شود که با هماهنگی مجتمع گاز پارس جنوبی یک  شرکت به صورت پایلوت برای ساخت تجهیزات پارس جنوبی و انقعاد قراردادها ایجاد شود.

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با تاکید بر انعقاد قراردادهای برای خرید تجهیزات داخلی  ویژه صنایع پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به توانمندی و تخصص‌های لازم امکان تامین 70 درصد نیاز مجتمع گاز پارس جنوبی از تجهیزات تولید داخل ،توسط انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران فراهم است.

مدیر بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز هدف از تشکیل  این  جلسه را تعامل صنعت نفت و تولیدکنندگان داخلی برای ساخت قطعات و تجهیزات  دانست و افزود:  تا انتهای سال 96 در کارگروه‌ها مختلف این جلسات به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

سهیلی با اشاره به تولید قطعات در داخل کشور گفت: ساخت قطعات در داخل کشور مانند یک مثلث است که اضلاع سه گانه  آن کارفرما، تولید کننده، وسازمان‌های تصمیم گیر هستند.

در این نشست شرکت کنندگان در کارگروه‌های تخصصی تقسیم بندی شدند تا مذاکرات و مباحث مربوطه را به صورت تخصصی‌تر دنبال کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار