مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برداشت و تولید گاز از میدان گاز پارس جنوبی با افزایش ۲ برابری از ۲۷۰ میلیون متر مکعب به ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت.
کد خبر: ۴۷۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 09 August 2017
مهدی یوسفی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک روز خبرنگار نقش خبرنگاران در عرصه‌های مختلف جامعه مهم دانست و اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های  مختلف ملی نقش خبرنگاران در معرفی قابلیت‌ها بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه نحوه اطلاع رسانی و خبررسانی تغییر یافته است تصریح کرد:برخی از شبکه‌های اطلاع رسانی و فضاهای مجازی تعهدی در خبررسانی ندارند از این نظر ممکن است اطلاعات آنان که در فضاهای مجازی منتشر می‌کنند ناصحیح باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با  بیان اینکه کسب اطلاعات از خبرگزاری‌های، سایت‌ها و نشریات دارای مجوز، اعتبار بیشتری دارد افزود: روز 17 مرداد امسال به عنوان روز خبرنگار همزمان با آغاز دولت دوازدهم همراه شده که بسیار مبارک است.

یوسفی با اشاره به اینکه طرح‌های صنعت نفت در استان بوشهر در 4 سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است خاطر نشان کرد: در سال 1392 تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی 270 میلیون متر مکعب در روز بود که در این سال تولید گاز در  قطر از این میدان گازی  600 میلیون متر مکعب بود.

وی با اشاره به تولید 2 برابری گاز از پارس جنوبی افزود: با تکمیل و افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی در سه سال گذشته  برداشت و تولید گاز از میدان گاز پارس جنوبی با افزایش 2 برابری از 270 میلیون متر مکعب به 600 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت به‌گونه‌ای که امروز برداشت گاز میدان مشترک پارس جنوبی با قطر برابری می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی  با اشار به افزایش صادرات محصولات از پارس جنوبی بیان کرد: صادرات میعانات گازی و محصولات جانبی پتروشیمی در سال 1392 حدود 17 میلیون تن بود که امروز این رقم به 34.2 میلیون تن رسیده که نسبت به سال 92 رشد 2 برابری دارد.

یوسفی تولید نفت از میدان گازی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تولید نفت در میدان گازی پارس جنوبی در 4 سال گذشته صفر بود ولی اکنون تولید و صادرات نفت از این میدان گازی پارس جنوبی آغاز شده است.

وی، افتتاح مجتمع پتروشیمی در میدان گازی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: 11 مجتمع پتروشیمی در سال 92 وارد مدار تولید بود که اکنون مجتمع‌های پتروشیمی به 16 واحد رسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افتتاح مجتمع‌های پتروشیمی مرجان و بوشهر خبر داد و بیان کرد: 14 مجتمع پتروشیمی دیگر تا دو سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

یوسفی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق پیرامونی پارس جنوبی تصریح کرد: افزون بر 600 میلیارد تومان پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق مختلف استان بوشهر اجراء شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار