امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه صنایع کوچک و بنگاه‌های زودبازده تولیدی استان بوشهر دچار مشکل است گفت: مشکلات صاحبان این واحدهای تولیدی اقتصادی بررسی شود و مورد حمایت قرار گیرند.
کد خبر: ۴۷۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 12 August 2017
آیت‌‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به نقش اقتصاد و منابع مالی در جامعه و زندگی انسان‌ها اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی  در امور اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد اسلامی با اقتصاد سرمایه‌داری تفاوت دارد تصریح کرد: اقتصاد اسلامی بر اساس نگاه به برطرف کردن مشکلات جامعه و افراد گرفتار است در حالی که اقتصاد سرمایه‌داری برای ازدیاد سود و بهره و عدم مراعات دیگران است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از افراد گرفتار جامعه افزود: یکی از ویژگی‌های اقتصاد اسلامی حمایت و رفع مشکلات افراد گرفتار است که در این راستا کمک‌های بلاعوض، قرض‌الحسنه، خدمات اقتصادی غیرنقدی، پرداخت به موقع حقوق افراد مورد توجه قرار دارد.

صفایی بوشهری با تاکید بر تشکیل خیریه  کارگاه‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این عرصه کارگاه‌های اشتغال‌زایی خیریه‌ایی زودبازده با سرمایه دیگران تاسیس می‌شود و زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه از جمله ایجاد اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: نیاز است در یک برنامه‌ریزی قوی، کارگاه خیریه‌ای اشتغال‌‌زایی و تولیدی زودبازده در استان بوشهر تاسیس تا مشکلات جوانان و خانواده‌ها ریشه‌ای برطرف شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به  اینکه  تنفیذ حکم ریاست جمهوری، دولت را قانونی و مشروع می‌کند گفت: اگر تنفیذ نباشد حکم ریاست جمهوری از درجه مشروعیت ساقط می‌شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به معیشت مردم و بهبود اوضاع اقتصادی جامعه خاطرنشان کرد: دولت باید در 4 سال آینده توجه ویژه‌ای به طرح‌های اقتصادی و معیشتی جامعه داشته باشد و با تدبیر و جهادی در این عرصه تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تعامل  گسترده دولت دوازدهم با جهان افزود: دولت باید بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای عزت‌خواهی با جهان تعامل سازنده داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ایستادگی در مقابل سلطه‌طلبان، برنامه‌ریزی دقیق در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: برطرف کردن فقر و فساد باید در اولویت دولت دوازدهم قرار گیرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دولت باید انتقادپذیر باشد تصریح کرد: شبکه‌های مختلف دولت در استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها باید نقدپذیر باشند ولی نقدها باید منصفانه و کارشناسی شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید  بر حمایت از صنایع کوچک و بنگاه‌های اقتصادی زودبازده بیان کرد: صنایع کوچک و بنگاه‌های زودبازده تولیدی استان بوشهر دچار مشکل هستند که لازم است مشکلات صاحبان این واحدهای تولیدی اقتصادی بررسی شود و مورد حمایت قرار گیرند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی کوچک در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه تخصصی در راستای بررسی و حل مشکلات صنایع کوچک استان بوشهر مهم و ضروری است.

صفایی بوشهری با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی بیان کرد: باید فرهنگ مقاومت اسلامی در عرصه فرهنگی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، علم و فناوری ترویج، نهادینه و تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی افزود: آزادگان سرافراز سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی در دوران اسارت دیده‌اند که باید برطرف شدن مشکلات این عزیزان و خانواده آنان در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برنامه زیر سایه خورشید در استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر متدین، ولایی، نجیب و دین‌مدار و در کشور زبان‌زد هستند که مسئولان باید قدردان این مردم باشند و زمینه افزایش رضایت‌مندی بیش از پیش مردم با تحقق مطالبات آنان و افزایش خدمت‌رسانی را فراهم کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار