مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان کنگان گفت: ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به کمیته امداد شهرستان کنگان ابلاغ شده که در راستای استقلال اقتصادی مددجویان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 12 August 2017
عبدالحسین رهبر صبح امروز در جمع خبرنگاران در کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به نقش مهم رسالت خبرنگاری در جامعه پرداخت و اظهار داشت: خبرنگاران در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌ها نقش مهمی دارند و افکار جامعه را می‌توانند هدایتگری کنند.

وی با قدردانی از خبرنگاران در شهرستان کنگان افزود: اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که شناساندن ظرفیت‌ها و جایگاه مهارت‌آموزی باید مورد توجه عرصه خبرنگاری در راستای ترویج فرهنگ مهارت قرار بگیرد.

مدیرکمیته امداد شهرستان کنگان با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در این نهاد خاطر نشان کرد:  سال گذشته در عرصه اشتغال‌زایی تلاش‌های وافری انجام شد که امسال در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال  طرح‌ها و برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

رهبر از واگذاری 15 دستگاه زامیاد با اعتبار افزون بر 4 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد شهرستان کنگان خبر داد و گفت: کمیته امداد با همکاری صندوق قرض‌الحسنه کارآفرینی امید، تسهیلات خرید را با کارمزد 4درصد  و اقساط 60 ماهه به مددجویان کنگانی واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر این خودروها به مددجویان مناطق محروم و روستایی  شهرستان کنگان واگذار می‌شود، افزود: با ایجاد اشتغال برای این افراد، خانواده‌ها از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و بر این اساس به ازای هر وانت تحویلی به مددجویان، حداقل دو شغل ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان کنگان بیان کرد: 90 درصد ارزش خودرو را صندوق کارآفرین امید در قالب تسهیلات و 10 درصد باقی مانده نیز با سهم آورده مددجو تامین شده است.

رهبر با بیان اینکه هدف این نهاد اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است تصریح کرد: 129 فقره وام اشتغال‌زایی با اعتباری معادل  18 میلیارد و 117 میلیون ریال در سال گذشته به مددجویان کنگانی پرداخت و سبب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد شد.

وی با اشاره به اختصاص 14 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری اشتغال‌زایی به مددجویان کنگانی بیان کرد: با کمک دولت، مجلس، صندوق قرض الحسنه و کمیته امداد بیش از 14 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان کنگان تخصیص داده شده که امید می‌رود  با پرداخت این وام‌ها با نرخ سود ارزان قیمت  زمینه کفایی مددجویان  فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار