امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم تلاش برای عمل به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: مسئولان برای ریشه‌کن شدن فقر و فساد عزمی جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 12 August 2017
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به نزدیک بودن ۱۲ شهریور سالروز شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری، اظهار داشت: همه برای برگزاری باشکوه همایش بزرگداشت سالروز شهادت این سردار بزرگ استکبار ستیز آماده شویم و تلاش کنیم.

وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم در مراسم تنفیذ، بیان کرد: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقبولیت رئیس جمهور با انتخابات و رأی مردم به دست می‌آید ولی مشروعیت آن با تنفیذ و امضای رهبر انقلاب حاصل می‌شود.

زاهد دوست با بیان اینکه عمل به نصایح و توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند راهگشای دولت دوازدهم در چهار سال آینده باشد، اضافه کرد: انتظار جدی مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور، حل مشکلات معیشتی مردم به خصوص معضل بیکاری است که راه علاج این مشکلات در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: تأکید بر داشتن تعامل گسترده با دنیا با رعایت عزت از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب بود و ایشان موکدا تصریح فرمودند که باید مقابل سلطه‌طلبی استکبار به خصوص آمریکا راسخ و استوار ایستادگی کرد و مانع انزوای ایران اسلامی و ملت ایران شود.

امام جمعه دلوار افزود: رئیس جمهور در مراسم تحلیف سوگند یاد می‌کند که خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏ نماید و حافظ نظام جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ باشد لذا انتظار است به سوگندی که در پیشگاه الهی و ملت ایران خورده است پایبند باشد.

وی تصریح کرد: عزم جدی مسئولان کشور برای ریشه‌کن شدن فقر و فساد و قدردانی از نیروهای وفادار به انقلاب که همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارد، از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهور و کابینه دوازدهم بود.

زاهددوست با اشاره به ۲۳ مرداد مصادف با روز مقاومت و پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان بر ارتش صهیونیست در جنگ ۳۳ روزه در سال ۸۵، گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که با حمایت آمریکا می‌تواند جنگ سنگینی را به بهانه یکی دو سرباز ربوده شده بر حزب‌الله و مردم لبنان تحمیل و از این طریق مقاومت را خلع سلاح کند اما در برابر مقاومت کم‌نظیر حزب‌الله درمانده شد و بینی او به خاک ذلت کشیده شد.

وی اظهار داشت: طرح خاورمیانه جدید آمریکا مطرح شد و رژیم صهیونیستی به‌عنوان مجری طرح  آمریکا در منطقه بوده و خواهد بود. وزیر خارجه وقت آمریکا در آن شرایط با وقاحت و پررویی گفت که درد زایمان خاورمیانه شروع شده و خاورمیانه می‌خواهد، خاورمیانه جدیدی را به متولد کند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: آنها به دنبال خاورمیانه‌ای هستند که در مشت آنها باشد و بر آن تسلط کامل داشته باشند. سران کشورها مطیع محض آنها باشد و هر ندای مقاومت و آزادی‌خواهی را در حلقوم خفه کنند و اجازه نفس کشیدن را به احدی در منطقه را ندهند.

وی ادامه داد: سیاست آمریکا در خاورمیانه مبتنی بر تقویت و حمایت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی است، بنابراین یکی از اقداماتش را معطوف به از بین بردن حزب‌الله کرده است.

زاهددوست بیان کرد: با لطف الهی و مجاهدت و تلاش، حزب‌الله توانست قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را بشکند و آبروی نداشته رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه به زمین ریخت و این درس را به امت اسلامی بدهد که اگر اجتماع مسلمانان در کشورهای اسلامی که قدرت بزرگی هستند، یک هدف را دنبال کنند هیچ قدرت بیگانه‌ای نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد و ایستادگی کند.

وی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، افزود: همچون وجود علما، شهدا، آزادگان هم سند افتخار و عزت هستند و باید الگوی جامعه ما قرار گیرند.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: آزادگان با درس‌آموزی از ائمه معصومین و با تحمل سختی‌های زیاد دوران اسارت، از آن آزمون سخت و دشوار سرافرازانه و عزتمندانه بیرون آمدند امروز جزء سرمایه‌های گرانقیمت جامعه ما محسوب می‌شوند و نباید این ارزش آزادگی در جامعه امروز  به فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نباید فراموش کنند که مدیون اینها هستند و توجه و رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان از اهم اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهددوست با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران و آزادگان با مجاهدت و استقامت خود نعمت عزت و سرافرازی را به این کشور و مردم ارزانی کردند، تصریح کرد: همه موظف هستیم قدردان و پاسدار این عزت و سربلندی که خداوند به برکت شهدا و ایثارگران به ما عنایت کرده باشیم.

وی با اشاره به سلفی گرفتن برخی نمایندگان مجلس در روز تحلیف رئیس‌جمهور با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیان کرد: این کار اقدامی سخیف و بچه‌گانه و ناسازگار با عزت ملت ایران بود.

امام جمعه دلوار ادامه داد: وقتی برخی مدیران و نمایندگان ما غرب‌گرایی و تمایل به غرب را افتخار خود می‌دانند ثمره آن بهتر از آنچه پیش آمد نمی‌شود. مسلما غربی‌ها با این واکنش‌ها امیدوار  می‌شوند و برای آینده ما برنامه ریزی می کنند.

وی گفت: متاسفانه علیرغم تلاش‌های زیادی که برای باشکوه برگزار شدن مراسم تحلیف انجام شد اما تصویر نا زیبایی از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در ذهن ها به جا خواهد ماند و امیدوارم دیگر شاهد این رفتارهای سخیف و دون شان ملت آن هم در خانه ملت و توسط نمایندگان ملت نباشیم و نماینده مجلس متوجه باشد که نماینده چه ملت بزرگی است.

زاهددوست با تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت شهید محسن حججی که اسیر تکفیری‌های داعش شد و مظلومانه سر از بدن مطهرش جدا کردند، اظهار داشت: نحوه شهادت شهید حججی اوج قساوت و سنگدلی گروه‌های تکفیری و داعش را نشان می‌دهد.

وی گفت: بدون شک پاسداران مخلص انقلاب و سرزمین انتقام این جنایت هولناک را در اسرع وقت خواهند گرفت اما همه خود را قدردان و مدیون مدافعان حرم بدانیم و امنیت بی نظیر کشور را مرهون مجاهدت‌های مخلصانه آنها بدانیم چرا که اگر نبود شهامت و جوانمردی آنها امروز باید در جابجای این کشور شاهد این جنایتها باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار