رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان گفت: بیش از ۹۹۲ هزار متر مربع معادل ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان دشتستان از دست سودجویان خارج شد.
کد خبر: ۴۷۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 16 August 2017
ابوالقاسم محمدی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اراضی ملی و منابع طبیعی دشتستان با تاکید بر اجراشدن طرح کاداستر در دشتستان اظهار داشت: تکمیل این طرح منجر به کاهش تعارض و سوء استفاده‌های احتمالی از زمین‌های ملی و منابع طبیعی می‌شود.

وی از رفع تصرف 100 هکتار اراضی ملی در دشتستان خبر داد و  تصریح کرد: بیش از  992 هزار متر مربع معادل 100 هکتار از اراضی ملی در شهرستان دشتستان  در چهار ماه نخست امسال از دست سودجویان خارج شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان با بیان اینکه این اراضی در سه بخش شهرستان دشتستان قرار دارد خاطرنشان کرد: ارزش اراضی مورد نظر بصورت میانگین بیش از 3 میلیارد تومان است که عمدتا در سه بخش مرکزی ،شبانکاره و بوشکان  دشتستان قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه آزاد سازی این میزان اراضی ملی به دنبال تشکیل 15 پرونده حقوقی صورت گرفته گفت: این پرونده‌ها در مراجع قضایی شهرستان دشتستان منجر به صدور رای قطعی به نفع دولت شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی شهرستان دشتستان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است تاکید کرد: در این خصوص، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها در ارتباط با حفاظت از این اراضی با مجموعه منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان افزود: خوشبختانه حفاظت از اراضی ملی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و قانون نیز به صراحت هر گونه تجاوز و دخل و تصرف در اراضی ملی  را جرم دانسته و در صورت هرگونه تخلفی  یگان این اداره  به طور جد به موضوع ورود پیدا کند.

محمدی با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از گردشگران و عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی دشتستان اطلاع دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار