مجری طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: با آغاز تولید آزمایشی نفت به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز از اوائل امسال از میدان نفتی پارس جنوبی، اکنون پنجمین محموله نفت از این میدان نفتی با حجم حدود ۵۰۰ هزار بشکه در هفته جاری بارگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 16 August 2017
فردین اسعدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با تاکید بر تسریع طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی از تولید نفت از این میدان مشترک خبر داد و اظهار داشت: فاز نخست طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی تولید آزمایشی آن، 29 اسفند ماه سال گذشته و همزمان با روز ملی شدن نفت آغاز شد و فروردین ماه امسال با برداشت روزانه 20 هزار بشکه  توسط رئیس جمهوربه بهره‌برداری رسمی رسید.

وی از تولید تجمعی 2.5 میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک خبر داد و  گفت: با آغاز تولید آزمایشی نفت از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت نفت از این لایه نفتی تسریع یافته به‌گونه‌ای که تولیدات نفت بارگیری می‌شود.

مجری طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با اشاره به بارگیری پنجمین محموله نفتی از پارس جنوبی گفت: پنجمین محموله این میدان با حجم حدود 500 هزار بشکه در هفته جاری بارگیری می‌شود.

اسعدی، به ذخیره نفتی پارس جنوبی پرداخت و افزود: مخزن نفتی پارس جنوبی بدون در نظر گرفتن روش‌های ازدیاد برداشت بیش از شش  میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود و این در حالی است که به کمک روش‌های جدید ازدیاد برداشت، تا 25 درصد وجود دارد.

وی از اجرای فاز دوم این لایه نفتی پرداخت و تصریح کرد: مذاکرات فاز دوم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی هم اکنون با شرکت مرسک دانمارک در حال انجام است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار