پیکر مطهر ۱۰ شهید والامقام هشت سال مقدس با استقبال پرشور خانواده معظم شهدا و مردم قدرشناس و شهیدپرور بوشهر وارد فرودگاه این شهر شد.
کد خبر: ۴۸۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 22 August 2017
پیکر پاک و مطهر 10 شهسد والامقام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز  وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال مردم قدرشناس و شهید پرور شهر بوشهر قرار گرفتند.

خانواده معظم شهداء، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در بدو ورود به شهدای گمنام ادای احترام کردند.

قشرهای مختلف مردم شهید پرور بوشهر در هوای گرم درمسیر تشییع شهداء هشت سال دفاع مقدس در خیابان امام رضا(ع)، پیکرهای این شهیدان را گل و گلاب باران و با آرمانهای شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.


از این شهدا 8 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس هستند که در زمان شهادت سنی بین 18 سال تا 33 سال داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با اشاره به اینکه 8 تن از این شهداء گمنام  هستتند اظهار داشت:دو شهید گمنام در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه دفن می‌شوند که شهید 18 ساله گمنام دفاع مقدس سال 62 در عملیات خیبر سال 62، و شهید 28 ساله در عملیات بدر شرق دجله به شهادت رسیده است.

سرهنگ غلامحسین خسروی با اشاره به اینکه یک شهید گمنام در تیپ امیراالمومنین(ع) سپاه استان بوشهر دفن می‌شود گفت: این شهید 27 ساله در عملیات خیبر سال 62 به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 5 شهید والامقام در بوستان شغاب بوشهر دفن می‌شود خاطر نشان کرد: شهید گمنام 19 ساله سال 1363 در عملیات بدر شرق دجله، شهید 34 ساله در کربلای 4 سال 1365، شهید گمنام 21 ساله در عملیات خیبر جزیره مجنون در سال 62، شهید 20 ساله در عملیات والفجر1 فکه سال1362 و شهید گمنام 33 ساله در عملیات والفجر8 سال 1364 به شهادت رسیده است که این 5 شهید گمنام در بوستان شغاب بوشهر دفن می‌شود.


 معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه دو تن از رزمندگان استان بوشهر در میان شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند افزود: شهید رضا زیراهی که در عملیات کربلای 4 در جزیره قطعه شرق بصره به شهادت رسید پس از 31 سال به وطن بازگشت و  با استقبال پرشور مردم وارد بوشهر شد که این شهید در برازجان تشییع و دفن می‌شود.

محسن موسوی گفت:شهید پاسدار رضا زیراهی اهل برازجان متولد سال 1347 بود که چهارم دی سال 1365 در منطقه کربلای 4 به شهادت نائل آمد.

وی بیان کرد: از این شهید بزرگوار یک پسر به یادگار مانده که هنگام شهادت پدر هفت ماه داشته است.

 معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اینکه  شهید مهدی اندرواژ در جزیره قطعه به شهادت نائل آمد افزود: طلبه شهید مهدی اندرواژ اهل شهر بردستان دیر متولد سال 1347 در چهارم دی سال 1365 در منطقه کربلای 4 به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید مهدی اندرواژ هنگام شهادت مجرد بود خاطر نشان کرد: پیکر این دو شهید والامقام  در بردستان دیر و برازجان  فردا سه شنبه تشییع و تدفین آنها در زادگاهشان برگزارمی‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار