استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در استان بوشهر توسعه به‌ گونه‌ای که تخت‌های بیمارستانی به ۲ برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۴۹۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 11 September 2017
مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، با بیان اینکه بیشترین تحول در حوزه درمان و بهداشت در 4 سال گذشته ایجاد شده است اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت افق روشنی برای حوزه سلامت ترسیم کرده که نباید این طرح متوقف شود.

وی با تاکید بر تسریع در  اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح باید با سرعت بیشتری ادامه یابد تا در عرصه بهداشت و درمان زیرساخت‌های لازم برای دسترسی آسان‌تر مردم  فراهم شود.

استاندار بوشهر  از افزایش 2 برابری تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر خبرداد و گفت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در استان بوشهر توسعه به‌ گونه‌ای که تخت‌های بیمارستانی به 2 برابر افزایش یافت.

سالاری، با اشاره به اینکه سه بیمارستان جدید در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در حال ساخت است تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها، استان بوشهر از نظر ضریب برخورداری در حوزه سلامت از سایر استان‌ها جلو انداخته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر بیمارستان دائر است گفت: علاوه بر توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر در تجهیز این مراکز درمانی اقدامات مهمی انجام شده به‌طوریکه مراکز ام.آر.آی در استان از 2 مرکز به 4 مرکز رسیده و پنجمین مرکز نیز در آستانه راه‌اندازی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در تامین نیروهای پزشک متخصص، استان بوشهر یک جهش اساسی توسعه‌ای داشته است افزود: در این استان در زیرساخت‌های عمرانی، تجهیزاتی، تخصص و بیمارستانی یک تحول قابل توجهی انجام شده است.

سالاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مراکز بهداشتی، درمانی، خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه، 176 پروژه مرکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان تدوین شد که تاکنون 100 پروژه آن ساخته شده، 50 پروژه در حال ساخت است و 26 پروژه دیگر امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه  با تکمیل این پروژه‌ها میانگین سنی مراکز بهداشت استان بوشهر از 26 سال به 10 سال کاهش می‌یابد به کمبود پزشک در استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اجرای پروژه های قابل توجه به بخش بیمارستانی و افزایش تختهای بیمارستانی در آینده تامین نیروی انسانی متخصص بومی به خصوص در بخش پرستاری از نیازهای مهم استان است.

استاندار بوشهر با قدردانی از خدمات علیرضا رئیسی، برای سعید کشمیری  رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آرزوی موفقیت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار