سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: بزرگترین محموله محترقه قاچاق به ارزش ۶۲ میلیارد ریال که در کانتینر جاسازی شده بود در گمرک بوشهر کشف شد.
کد خبر: ۴۹۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 13 September 2017
جمشید قسوریان جهرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید برمبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در راستای پیشگیری از قاچاق کالا تمام گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده که تمام فرایند ترخیص کالا الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه جامع گمرکی نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات گمرکی و قاچاق کالا دارد افزود: در این راستا علاوه بر استفاده از تجهیزات گمرکی، کارکنان  گمرکات در مبارزه با قاچاق کالا  شبانه‌روز رصد می‌کنند و امکان فعالیت برای قاچاقچیان فراهم نیست.

سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر از کشف بزرگترین محموله قاچاق مواد محترقه در گمرک بوشهر خبرداد و تصریح کرد:با هوشیاری ماموران این گمرک و بهره‌گیری از سامانه امور گمرکی  دو کانتینر حاوی محموله قاچاق مواد محترقه  در گمرک بوشهر کشف شد.

جهرمی با بیان اینکه این محموله در کانتینر جاسازی شده بود افزود: در بازرسی و ارزیابی از دو  فقره اظهار نامه که تحت عنوان بنر تبلیغاتی اظهار شده بود که درون کانتینر به جزء دو  ردیف در جلوی کانتینر مابقی شامل 7.5 میلیون عدد ترقه  به وزن  47 تن  جاسازی شده بود که در اظهارنامه تنظیمی ذکری از آنها نبود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق و ارجاع به مراجعه قضایی افزود : در همین راستا مراتب توسط پرسنل گمرک در حضور نماینده صاحب کالا تحت عنوان کشف کالای قاچاق صورتجلسه و پرونده برای تکمیل و ارسال به مراجع قضایی به واحد حقوقی گمرک بوشهر ارجاع شد.

سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ارزش کالای قاچاق مکشوفه را افزون بر 62 میلیارد ریال دانست و خاطر نشان کرد: با امکانات و تجهیزاتی که در گمرکات استان بوشهر ایجاد شده و باهوشیاری کارکنان گمرک استان بوشهر امکان هیچ گونه تخلف وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار