رئیس پلیس استان بوشهر گفت: در ۲ عملیات جداگانه پلیسی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با متلاشی شدن باند حرفه‌ای مواد مخدر ۱.۲ تن تریاک کشف شد.
کد خبر: ۴۹۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 17 September 2017
سردار خلیل واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مبارزه با سوداگران مرگ در استان بوشهر در اولویت قرار دارد اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی پلیس، فعالیت سوداگران مرگ به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود به‌گونه‌ای که این استان برای فعالیت آن‌ها ناامن است.

وی با اشاره به متلاشی شدن باند حرفه‌ای مواد مخدر در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در دو عملیات جداگانه پلیسی در کنگان و عسلویه بیش از یک‌هزار و 221 کیلوگرم تریاک از باندهای حرفه‌ای کشف و سوداگران مرگ دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اینکه این عملیات روز گذشته 24 شهریور در کنگان و عسلویه انجام شد به اجرای نخستین عملیات در کنگان پرداخت و تصریح کرد: پس از چند ماه فعالیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی محل‌های تخلیه و عناصر اصلی یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در کنگان شناسایی شد.

سردار واعظی با اشاره به اینکه اعضای این باند هنگام بارگیری مواد مخدر دستگیر شدند افزود: این باند در یکی از بخش‌های شهرستان کنگان هنگام بارگیری تریاک در یک دستگاه خودرو در طرح عملیاتی پلیس قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدام فرار سوداگران مرگ از محل یاد شده بیان کرد: این افراد بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کردند که پس از شلیک چندین گلوله، سوداگران مرگ دستگیر شدند و با بررسی انجام شده از محل نگه‌داری مواد افیونی مخدر، بیش از 615 کیلوگرم تریاک از آنها کشف و دو نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اجرای عملیات دوم در راستای مقابله با سوداگران مرگ در شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر انتقال مواد مخدر از طریق دریا به ساحل در یکی از مناطق شهرستان عسلویه طرح عملیاتی پلیس مورد اجرا گذاشته شد.

سردار واعظی با اشاره به اینکه یک دستگاه خودرو که قصد خروج از اسکله داشت مورد توجه ویژه پلیس قرار گرفت تصریح کرد: این خودرو  پس از ایست پلیس،  سوداگران مرگ به فرمان پلیس بی‌توجهی و اقدام به فرار کردند که پس از شلیک چند گلوله و پنجر شدن لاستیک، خودرو متوقف شد و  راننده و سرنشین آن اقدام به فرار کردند.

وی با اشاره به اینکه پای یکی از سرنشینان مورد هدف گلوله پلیس قرار گرفت افزود: اصابت گلوله به پای یکی از سوداگران مرگ سبب متوقف شدن آن شد که  فرد مجروح بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و حال وی رضایت بخش است.

رئیس پلیس استان بوشهر با بیان اینکه هم‌دست وی نیز دستگیر شد بیان کرد: از خودرو یاد شده 606 کیلو و 835 گرم تریاک کشف شد.

سردار واعظی با بیان اینکه در این دو عملیات روز گذشته 1221 کیلوگرم تریاک کشف شد از عزم پلیس برای برخورد با سوداگران مرگ خبرداد و گفت: امسال تاکنون 5.2 تن مواد مخدر در استان بوشهر از سوداگران مرگ کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 391 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به متلاشی شدن 30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ضمن متلاشی شدن 30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر 71 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر توقیف و 1380 نفر دستگیر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار