سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: جشنواره تئاتر خورموج با حضور چهار گروه در پلاتو فرهنگ‌سرا آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 19 September 2017
حمید زارعی صبح دوشنبه در آیین آغاز این جشنواره اظهار داشت: تئاتر در جوامع توسعه یافته و یا در حال توسعه از ارکان اصلی تحول آفرین نهاد اجتماعی محسوب می شود.

حمید زارعی افزود: تئاتر در راستای رفع نیازهای انسانی و اجتماعی ضمن تعامل با ساختارها و هنجارهای اجتماعی با هنر آفرینی و خلق آثار نمایشی به تجلی زیبای حقایق و بیان جذاب انگیزه ها و احساسات مردم می پردازد.

وی اضافه کرد: تئاتر، تقلید یا نمایشی از زندگی است که برای سایرین اجرا می‌شود و در هر فرهنگ و هر دوره‌ای نیز وجود داشته و دارد.

زارعی تصریح کرد: جشنواره تاتر خورموج یک رویداد مهم فرهنگی و گامی به جلو بوده که با تربیت نسلی تازه آغازی برای فردای تاتر خورموج است.

اجرا و نقد تئاتر

مسئول انجمن هنرهای نمایشی خورموج نیز گفت: این جشنواره حاصل تلاش های دو ساله استاد فرید میرشکار در آموزش و تربیت نسل تازه ای از هنرمندان تئاتر است.

ابراهیم شاکری مطلق افزود: این جشنواره که تا چهارشنبه ادامه دارد هر روز یک نمایش در ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه به روی صحنه می رود و سپس نقد و بررسی نمایش اجرا شده برگزار می گردد .

وی ادامه داد: استقبال مردم از جشنواره تئاتر خورموج نشان می دهد که این جشنواره توانسته است دستاورد مهم و ارزشمندی را کسب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار