بخشدار آبپخش گفت: همه مسئولان و دست‌اندرکاران همکاری کنند تا کمبودها و مشکلات مراکز آموزشی آب‌پخش رفع شود.
کد خبر: ۴۹۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 19 September 2017
علی مردانلو عصر دوشنبه در نشست شورای اداری آبپخش اظهار داشت: پاسداشت هفته دفاع مقدس صرفا یک بزرگداشت عادی نیست که در آن خاطرات مربوط به این دوران نقل شود و سپس تا سالگردی دیگر به فراموشی سپرده شود، بلکه بهانه ایست برای بارور ساختن جریانی است که حیات نظام و کشور به آن بستگی دارد. هیچ ملتی در جهان سلحشوری‌های فرزندانش را برای صیانت از هویت و کیان خود فراموش نمی کند.  

وی اضافه کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس دو مقوله همزمان مستتر هست؛ یکی انزجار و و بیزاری از جنگ و تجاوز و به مخاطره انداختن حیات ملت ها و دیگری ایجاد انگیزه و برانگیختن حس شجاعت و هویت بخشی به نسل های آینده، تداوم هنجارهای ارزشمند اجتماعی نیازمند دمیدن روح شجاعت و شهامت در نسل های آینده است.

بخشدار آبپخش بیان کرد: خوشبختانه سراسر تاریخ دفاع مقدس ما صحنه‌هایی را رقم زده است که هرکدام به تنهایی برای پرورش روح شجاعت و شهامت و عزم ملی کفایت می‌کند. جنگ تمام شده است اما دفاع مقدس هر لحظه ضروری است و وظیفه اخلاقی حکم می‌کند که قدرشناس تمام کسانی باشیم که برای امنیت و استقلال کشور سرمایه وجودی خود را با هیچ منتی تقدیم کردند.

وی ادامه داد: اگر خدای ناکرده نتوانستیم پاسدار ارزش‌های دفاع مقدس باشیم دشمنان با ایجاد گسست تاریخی و فرهنگی ذهن و قلب ما را مقهور ارزش‌های مدنظر خود خواهند کرد و ملتی خودباخته و وابسته خواهیم شد و به همین خاطر سالگرد دفاع مقدس و ارزش های مدنظر آن باید در تمام لحظات زندگی ما ساری و جاری باشد.

مردانلو افزود: این شائبه که با برنامه‌های خود همچون سالیان گذشته پاسداشت خوبی در بخش داشته باشیم و آذین‌بندی سردرب ادارات و حضور مدیران در برنامه‌هایی که اعلام می شود حتما مورد توجه جدی باشید. دهیاران و شوراها هم در روستاها همکاری کنند.
دستور کار دیگر ما شروع سال تحصیلی جدید است.

وی گفت: فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش آموزان و فرهنگیان تبریک عرض می‌کنم. آغاز پرشور سال تحصیلی جدید نیازمند پیش زمینه‌هایی است که باید توسط متولیان اجرایی شود.

مردانلو اظهار داشت: ثبت نام خوب دانش آموزان، پست بندی به موقع معلمان و دبیران، توجه به دانش آموزان در حین ثبت نام، حمایت از دانش آموزان کم بضاعت، فراهم آوری ثبت نام به نزدیکترین آموزشگاه در محل سکونت، فراهم کردن وسیله ایاب و ذهاب دانش آموزان مطمئن بخشی از ضروریات است.

وی اضافه کرد: همه دانش آموزان حق استفاده مساوی از امکانات آموزش و پرورش و مدرسه را دارند و معلمان و فرهنگیان هم باید به دانش آموزان با دید یکسان داشته باشند.

بخشدار آبپخش تصریح کرد: اگر دانش آموزی حقش تضییع می شود حق اعتراض دارد و مدیر مدرسه و آموزشگاه باید رسیدگی کند.

وی افزود: یکسری از الزاماتی هم هست که دیگر دستگاه ها باید با  آموزش و پرورش همکاری کنند. شهرداری نسبت به خط کشی خطوط عابر پیاده و دانش آموز و نصب تابلوهای کاهش سرعت و علایم رانندگی بخصوص در حوالی آموزشگاه‌ها اقدام کند تا ایمنی دانش آموزان تضمین شود. نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز با آموزش و پرورش برای امنیت بیشتر دانش آموزان همکاری کند.

مردانلو ادامه داد: دهیاری‌ها و کمیته امداد برای تامین نیازهای دانش‌آموزان کم‌بضاعت اقدام کنند. مدیران بخش حتما در برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید حضور پیدا کنند. شوراها و دهیاران در روستا برای رفع کمبود آموزشگاه‌ها با مدیران همکاری کنند. خوشبختانه اعتبار امسال آموزش و پرورش با عنایت فرماندار دشتستان قابل توجه است.

وی اظهار داشت: شروع سال تحصیلی را به رئیس دانشگاه آزاد و دانشجویان تبریک عرض می کنم و برای رفع مشکلات و کاستی ها آماده همکاری هستیم. از شوراهای گذشته تشکر می کنیم و به شوراهای جدید نیز تبریک و تاکید به همکاری داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار