امام جمعه دلوار گفت: آمریکا و حاکمان بی‌کفایت آن هنوز عظمت ملت ایران را نشناخته‌اند.
کد خبر: ۴۹۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 23 September 2017
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای ملت سرافراز ایران به ارمغان آورد و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس گنجینه گران‌بها و سرمایه‌ای تمام ناشدنی است که می‌تواند از نظام اسلامی در سخت‌ترین شرایط حفاظت و نگهداری کند.

امام جمعه دلوار افزود: تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس، نمادی از حرکت عاشورایی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است که ما به تاسی از روحیه شهادت طلبی اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، جان خود را  در طبق اخلاص گذاشتند و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم امانت‌دار خون شهدا و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی باشیم و از آن به درستی امانت‌داری کنیم.

تبیین فرهنگ عاشورا

وی ادامه داد: باید در هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم است فرصت را مغتنم بدانیم و در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌ جوان و نوجوان تلاش کنیم.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: همه باید با حفظ وحدت و انسجام، در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم و از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان یک امر لازم و ضروری است، تاکید کرد: فرماندهان و ایثارگران باید به مدارس بروند و دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل امروز بازگو کرد.

احیای فریضه امر به معروف

زاهددوست با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: ماه محرم  بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی گفت: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود و همه ما مسلمانان و پیروان سیدالشهدا باید نسبت به احیای این فریضه الهی احساس مسئولیت کنیم زیرا این موضوع، یکی از اهداف اصلی سیدالشهدا بوده و در این راه به شهادت رسیده است.

 نقش مهم مدارس در جامعه

امام جمعه دلوار در ادامه با اشاره به اول مهر ماه بازگشایی مدارس، تصریح کرد: مدارس به عنوان مرکز تعلیم و تربیت نقش مهمی در پیشرفت، رشد و توسعه جامعه دارند.

وی اظهار داشت: اگر در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش پویا و سر زنده و موثر باشد آن جامعه هم سر زنده و پویا خواهد شد و تمام مشکلات آن برطرف خواهد شد.

زاهددوست بیان کرد: امروز با وجود توطئه‌های گوناگون دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان این سرزمین و با وجود فضای مجازی و ماهواره که تهدیدی جدی برای آنان است اهمیت کار آموزش و پرورش دو چندان می‌کند.

نمایش آثار شکست در سخنان رئیس جمهور آمریکا

وی با اشاره به اظهارات وقیحانه سخیف، شعاری و بی محتوا  رئیس جمهور جانی آمریکا، افزود: ترامپ به بیان اظهاراتی سخیف و دور از اصول دیپلماتیک پرداخت و طبق رویه چند ماه اخیرش اتهاماتی را متوجه ایران کرد و در راستای سیاست اعمال فشار سیاسی به جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: با سخنان رئیس جمهور آمریکا به جهان ثابت شد که چه انسان ابله و کودنی در جایگاه ریاست جمهوری کشور آمریکا است.

وی گفت: آثار شکست و خفت در سخنان گستاخانه رئیس جمهور آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل آشکار بود و ثابت شد جمهوری اسلامی و ملت ایران چگونه عرصه را بر آمریکا و استکبار جهانی تنگ کرده است.

زاهددوست افزود: این سخنان و هر گونه اقدام و سخن مداخله‌جویانه علیه ملت ایران ثابت می‌شود که آمریکا و حاکمان بی‌کفایت آن هنوز عظمت ملت ایران را نشناخته‌اند لذا همواره در محاسبات خود در مقابله با ملت ایران دچار خطا و اشتباه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار