همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نخستین جمعه از ماه محرم در حسینیه فاطمه زهرا(ص) شهر دوراهک برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 23 September 2017
مادران شرکت کننده در این مراسم معنوی به نوزادان خود لباس‌های سفید پوشیده و پیشانی بند علی‌اصغر (ع) را بسته‌اند. برخی به گهواره‌های کوچک چوبی خیره مانده‌اند. حال و هوای غریبی است از عزاداری برای کودکی که معصومانه در راه حق به شهادت رسید.

در این مراسم که متبرک به نوای «لبیک یا حسین(ع)» و «یا علی اصغر(ع)» بود، مادران با روی دست گرفتن فرزندان خود به یاد کوچک ترین شهید کربلا، شیرخواره شش ماهه اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.


علما و روحانیون نیز درباره واقعه عاشورا، شخصیت والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزندان و انصار آن حضرت و همچنین شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

دبیر برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در شهر دوراهک عصر جمعه در این مراسم گفت: همایش «شیرخوارگان حسینی» با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلا و ذکر مصیبت برای کوچک ترین شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع)، همزمان با سراسر ایران و جهان در شهر دوراهک با حضور پرشور مادران و کودکان خردسال آنها برگزار شد.

نجمه عاشوری اظهار داشت: شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) سند حقانیت مکتب عاشورای حسینی است و قیام خونین سیدالشهداء و یاران با وفایش در سرزمین کربلا احیاگر اسلام و خون مطهر حضرت علی اصغر(ع) احیاگر واقعه کربلا است.


حضرت علی اصغر (ع) فرزند شش ماهه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال ۶۱ میلادی به دست حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار