مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طرح کارورزی و مهارتی با همکاری صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 24 September 2017
عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در  نشست شورای اداری فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهارت‌آموزی برای توسعه اشتغال در استان بوشهر تقویت می‌شوداظهار داشت: توسعه همگام آموزش‌های مهارتی و امکانات و ابزار فناورانه نیاز کشور است و این توسعه هماهنگ، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد و پیشرفت اقتصادی دارد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه اشتغال جوانان در استان بوشهر، ارتقا و تقویت برنامه‌های مهارت‌آموزی یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اجرای مهارت‌آموزی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور با هدف تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی نیاز ضروری است که باید در ابعاد مختلف به آن توجه داشت.

کازرونی با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در استان بوشهر، افزود: هدف از این طرح  ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال مولد و پایدار است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌های کارگاهی، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و بهبود کسب درآمد دارد.

کازرونی  با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در محیط‌های واقعی کار خاطر نشان کرد: از مهمترین اهداف مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار می‌توان به آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه توسعه بدون آموزش‌های مهارتی مفهومی ندارد تاکید کرد: یکی از ضرورت‌ها و الزامات توسعه اقتصادی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی، توجه ویژه به ارتقای فرهنگ مهارت آموزی است.

مدیر کل آموزش فنی  حرفه‌ای بوشهر با اشاره به لزوم توسعه مهارت و فناوری در بین آحاد جامعه تاکید کرد: عملیاتی شدن این مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر شایانی دارد.

کازرونی با تاکید بر اجرایی کردن طرح کارورزی دانش آموختگان و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در تمامی شهرستان‌های استان گفت: طرح کارورزی و مهارتی با همکاری صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار