معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: در سفر مسئولان شرکت‌های سرمایه‌گذار کشور چین به بوشهر ظرفیت‌های این استان در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بررسی شد.
کد خبر: ۴۹۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 24 September 2017
سعید زرین فر ظهر امروز در نشست با یک گروه سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور چین با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر برای سرمایه گذاری صنعتی اظهار داشت: موضوع دریا، مهم‌ترین ظرفیت استان بوشهر برای سرمایه‌گذاری است و این امر می‌تواند به سرمایه‌گذاران برای صادرات محصولاتشان کمک کند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری، طرف چینی در بوشهر فراهم است و تمام نیازمندی‌ها در زمینه آب، برق، گاز و زمین در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آماده است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان از نظر زیرساخت‌های مخابراتی و فیبرنوری جز استان‌های پیشتاز است، گفت: ظرفیت مطلوب مخابراتی استان بوشهر این امکان را برای طرف چینی فراهم می کند تا ارتباطات خود با دفتر مرکزی آن شرکت در چین به راحتی دنبال کند.

زرین‌فر با قدردانی از مدیران شرکت چینی برای انتخاب استان بوشهر برای تولید لعاب در قالب یک گروه صنعتی، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با توجه به شرایط، بهترین موقعیت را برای سرمایه گذاری شرکت چینی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های زیست محیطی افزود: یکی از موضوعات مهم مورد نظر ما، توجه به مسائل زیست محیطی است که این موضوع در نشست‌های آتی با مدیران شرکت چینی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، شهرک‌های صنعتی بوشهر، دشتی و تنگستان هم فرصت خوبی برای سرمایه گذاری طرف چینی است. ارتباط خوب مدیران استان بوشهر با هم از دیگر ظرفیت‌های مطلوب برای حضور سرمایه گذاران است و ما در این پروژه طرف چینی را شریک خود می‌دانیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر هم در این نشست گفت: موقعیت استان بوشهر نسبت به سایر استانهایی که سرمایه گذار چینی آنها را مورد بررسی قرار داده بهتر است.

امان الله شجاعی افزود:  وجود منطقه ویژه، گمرک، دریا و احتمالا منطقه آزاد بوشهر، از ظرفیت‌ها و امتیازات سرمایه گذاری در بوشهر است که طرف چینی می‌تواند از آن بهره ببرد.

مدیران شرکت فوشینگ چین برای سرمایه گذاری و تولید لعاب چینی (مواد اولیه ظروف چینی) به استان بوشهر سفر کرده‌اند، میزان سرمایه گذاری در فاز نخست این پروژه 100 تا 150 میلیارد تومان و ظرفیت تولید هم 9 هزار تن در هر ماه است.

علاوه بر بوشهر، مدیران شرکت فوشینگ، ظرفیت استانهای مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد را هم مورد بررسی قرار داده‌اند ضمن اینکه بر اساس اعلام مدیران شرکت چینی، در فاز نخست این پروژه 40 تا 50 نفر و در فاز 2 تا 150 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار