مسئول واحد بهداشت مدارس و جوانان مرکز بهداشت بوشهر گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری از کاهش پوسیدگی دندان در مدارس بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 24 September 2017
پریوش جوانشیر صبح یکشنبه در نشست هماهنگی فعالیت‌های بهداشتی در مدارس اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماری‌های پوسیدگی دندان در بین دانش‌آموزان  بویژه در مقطع ابتدایی، اجرای طرح‌های مقابله با پوسیدگی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: به منظور کاهش درصد ابتلا به پوسیدگی دندان در بین دانش‌آموزان، وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری  از کاهش پوسیدگی در مقطع ابتدایی توسط دندانپزشکان و پرسنل بهداشتی در دو نوبت طی سال تحصیلی انجام می‌گیرد.

مسئول واحد بهداشت مدارس و جوانان مرکز بهداشت بوشهر خاطرنشان کرد: با این کار  شاخص سلامت دهان و دندان  که یکی از آنها کاهش درصد پوسیدگی است، بهبود می‌یابد.

جوانشیر بیان داشت: امید است طرح‌ها و برنامه‌های مشترک بین مرکز بهداشت و آموزش و پرورش از قبیل  ارتقاء کمی و کیفی مدارس مروج سلامت، افزایش پوشش مراقبت دانش آموزان مدارس شبانه روزی و انجام مراقبت‌های بهداشتی برای همه دانش آموزان اتباع بیگانه(افاغنه) با دقت کامل اجرا شود.

وی از دیگر طرح‌های مشترک به افزایش جذب سفیران سلامت دانش آموزی، مدارس حامی سلامت، انجام وارنیش فلوراید تراپی در سطح مدارس ابتدایی، انجام طرح آهن‌یاری و مکمل یاری ویتامین D در سطح مدارس متوسطه اشاره کرد.

مسئول واحد بهداشت مدارس و جوانان مرکز بهداشت بوشهر افزود: باید توجه ویژه‌ای به امر آموزش مجریان برنامه‌ها به‌ویژه مربیان بهداشت آموزش و پرورش به عمل آمده و کارشناسان مرکز بهداشت در اجرای برنامه‌های آموزشی همکاری لازم را داشته باشند.

در این نشست خلاصه‌ای از عملکرد مرکز بهداشت در اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در مدارس طی سال تحصیلی گذشته تاکنون و همچنین نقاط ضعف و قوت اجرای برنامه‌های بهداشتی بویژه طرح‌ها و برنامه‌های مشترک در سطح مدارس توسط مسئول واحد سلامت نوجوانان و مدارس ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار