رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از گاز کشور از پارس جنوبی تولید می‌شود گفت: اجرای دقیق برنامه های HSE، تولید ایمن و پایدار در پارس جنوبی به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۹۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 25 September 2017
مظاهر انصاری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی در منطقه عملیاتی پارس جنوبی برنامه‌های این اداره را در سه حوزه، راهبردی، عملیاتی و نظارت بر اجرای الزامات HSE  دانست و اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه‌ها ، به موازات بهره برداری از طرح‌های در حال توسعه، رسیدن به تولیدی ایمن و پایدار است.

وی با بیان اینکه سطح توان آتش نشانان شرکت نفت و گاز پارس در انجام طرح‌های پیشگیرانه افزایش یافته خاطر نشان کرد: آتش نشانان شرکت نفت و گاز پارس، از جایگاه ویژه‌ای در صنعت نفت برخوردارند.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه این شرکت، به عنوان نماینده شرکت ملی نفت ایران، سیاست‌گذار و توسعه دهنده برنامه‌های راهبردی حوزه HSE  است، افزود: چارچوب حرکت در این دو بخش، بر مبنای خط مشی HSE بوده و بر همین اساس برنامه‌های راهبردی تدوین می‌شود.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس، تولید ایمن و پایدار را هدف اصلی این شرکت در پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: پس از طرح ریزی برنامه های استراتژیک، این برنامه‌ها باید قابلیت عملیاتی و اجرایی یافته و همزمان تحت نظارت و کنترل دقیق ارزیابی شود.

انصاری بر اجرایی شدن کامل دستورالعمل‌های ایمنی راه‌اندازی در طرح‌های درحال اجرا تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق این دستورالعمل‌ها ، ضمن تکمیل چرخه راه‌اندازی، تولید ایمن و پایداری را بدنبال دارد.

وی، با بیان اینکه بیش از 60 درصد از گاز کشور از پارس جنوبی تولید می‌شود تصریح کرد: خوشبختانه  با وجود حساسیت بالای فعالیت در حوزه سکوهای تولیدی مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس ، با اجرای مدیریت ریسک مناسب، تاکنون هیچ حادثه جانی در این سکوها گزارش نشده است.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس، بیان کرد: آمارها نیز نشان می‌دهد در حوزه‌های یاد شده ، ضمن رشد شاخص‌های کیفی ایمنی ، میزان خطر پذیری به نحو چشمگیری در حال کاهش و در حال حاضر پروژه‌های بسیار مهمی در حوزه ایمنی در دست اقدام است.

انصاری با اشاره به کلید خوردن سه پروژه زیست محیطی صنعت نفت اظهار کرد: در حال حاضر پروژه ارتقاء سیستم تصفیه پساب‌های صنعتی پالایشگاه‌ها، پروژه بازیافت گاز فلر و اجرای پروژه مکانیسم هوای پاک از برنامه‌های مهم با مشارکت واحد HSE شرکت نفت و گاز پارس به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار