معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شهرداری‌های استان بوشهر باید بودجه فرهنگی در ردیف اعتبارات خود مد نظر قرار دهند و سهمیه کمک به نهاد کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیز مشخص کنند.
کد خبر: ۴۹۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 25 September 2017
عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم  با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های مطالعه اظهار داشت: اساس توسعه و پیشرفت هر جامعه بر پایه مطالعه و کتابخوانی است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ پژوهش و مطالعه افزود: در این راستا باید در امر ترویج مطالعه و کتابخوانی برنامه ریزی و پژوهش لازم صورت گیرد و با نگاه علمی در برای ایجاد اشتیاق و انگیزه کتابخوانی گام‌های اساسی برداشته شود.

گراوند با اشاره به اینکه انگیزه مطالعه باید در نسل جوان و نوجوان ایجاد شود بیان کرد: استان بوشهر از جمله استانهای جوان کشور محسوب می‌شود و باید برای توسعه و پیشبرد استان انگیزه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه را به خوبی ترویج کرد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه سابقه استان بوشهر در حوزه تعلیم و تربیت بسیار درخشان است تاکید کرد: باید روحیه دانش پژوهی و مطالعه در استان با برنامه‌ریزی مناسب احیا  و نسل جوان را نسبت به کتابخوانی و مطالعه ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های استان بوشهر باید بودجه فرهنگی در ردیف اعتبارات خود قرار دهندخاطر نشان کرد:شهرداری‌های استان بوشهر باید بودجه فرهنگی در ردیف اعتبارات خود مد نظر قرار هند و سهمیه کمک به نهاد کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز مشخص کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم، باید به امر کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم چرا که نقش مهمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

گراوند با تاکید بر نقش رسانه‌ها در امر ترویج فرهنگ مطالعه  در جامعه تصریح کرد: رسانه‌ها در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار