کارگاه ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر همزمان با عاشورای حسینی میزبان، دلدادگان سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا است تا با عزاداری در این مکان ارادت خود با خاندان ائمه اطهار(ع) ابراز کنند.
کد خبر: ۵۰۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 02 October 2017
عزاداران سیدو سالار شهیدان که اوج وفاداری خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی به منصه ظهور می‌رسانند ظهر امروز با برپایی مراسم سوگواری در کارگاه ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در قدمگاه عباسعلی بوشهر، بیعت خود را با این امام معصوم مستحکم‌تر کردند.

خیابانهای شهر بوشهر مملو از عزادارانی است که با برپایی مراسم سینه زنی، زنجیرزنی همراه با سنج‌ودمام عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهند.


فریاد یاحسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) در  فضای کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر طنین‌انداز است و مردم ولایت‌مدار بوشهر با حضور در این مکان معطر عشق و وفاداری خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در این مراسم در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به پیشرفت 75 درصدی ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر اظهار داشت: این ضریح که محل زیارت مردم ولایت‌مدار بوشهر در همه روزها و شب‌ها است با مشارکت همه جانبه مردم استان بوشهر تکمیل و به عنوان یادگارمعنوی و نماد ولایت‌مداری مردم این استان در کربلای معلی نصب می‌شود.

عبدالرضا مطاف از تکمیل ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) تا پایان امسال خبر داد و افزود: نیاز است برای تسریع در تکمیل این ضریح در بوشهر، مردم مشارکت خود را افزایش دهند تا بر اساس برنامه زمان‌بندی  در موعد مقرر در محل مورد نظر نصب شود.


وی با اشاره به ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم (ع) در دشتستان تصریح کرد: ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم (ع)  که اکنون دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان امسال تکمیل  و حمل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با قدردانی از مشارکت همه جانبه مردم در ساخت این ضریح تاکید کرد: کمک‌های مردمی برای تکمیل ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) باید افزایش یابد تا در موعد مقرر تکمیل و حمل شود.


مطاف با اشاره به  حضور مردم ولایت‌‌مدار در کارگاه ساخت ضریح  خیمه‌گاه در بوشهر و برازجان خاطر نشان کرد: در کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) در بوشهر و برازجان هر روز مراسم گوناگون برگزار می‌شود که اوج این مراسم در تاسوعا و عاشورای حسینی تجلی می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار