در روز نهم محرم نقاط مختلف استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد و مراسم و همایش‌های مختلف و متنوعی با حضور گسترده و پرشور عزاداران و عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 02 October 2017
مراسم تجمع بزرگ تاسوعائیان و حرکت دسته‌جات عزاداری استان بوشهر صبح شنبه در بوشهر برگزار شد و عزاداران از خیابان امام خمینی تا مصلی جمعه به عزاداری پرداختند.

هیئت‌های عزاداری استان بوشهر در قالب گروه‌های سینه‌زن و سنج‌ و دمام‌زن در شب و روز تاسوعا با حضور در  مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها و بقاع متبرکه به یاد برادر وفادار حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر سر و سینه زدند.

در شب و روز تاسوعای حسینی در نقاط مختلف استان بوشهر شاهد برپایی ایستگاه صلواتی بودیم و مردم نیز به توزیع نذری پرداختند.

حضور گسترده مردم در مراسم تاسوعا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد اجرای منظم برنامه‌های عزادارای توسط هیئت‌های عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بیان کرد: قبل از آغاز ماه محرم و همچنین در روزهای اخیر نشست‌های مختلفی با برگزار کنندگان مجالس حسینی داشتیم و بر لزوم تبیین نهضت عاشورا و پرهیز از بدعت‌ها تاکید ویژه صورت گرفت.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر حضوری گسترده و پرشور در مراسم مختلف در سطح استان دارند و امروز نیز شاهدیم که در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور خود، عشق و علاقه خود به اهل بیت را ثابت کردند.

مشارکت ۱۴۰۰ هیئت مذهبی در مراسم محرم

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در برگزاری مراسم عزاداری نقش بسیار مهمی دارند و این برنامه‌ها با مشارکت هزار و ۴۰۰ هیئت در سطح استان برگزار شده است.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: امروز در نقاط مختلف استان بوشهر تجمع و همایش‌های روز تاسوعای حسینی برگزار شد و مردم در سوگ امام حسین و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در تاسوعا و عاشورا می‌توان به روضه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، نعش گردانی،‌ تعزیه‌خوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و . . . اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار