همزمان با تاسوعای حسینی مراسم زیارت حضرت عباس(ع) با حضور پرشور عزاداران در حسینیه باب الحوائج بندر دیر برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 02 October 2017
امام جمعه بندر دیر صبح شنبه در این مراسم که به صورت زنده از شبکه سیمای بوشهر پخش شد گفت: عاشورای حسینی ظرفیت های منحصر به فردی دارد که اگر از این ظرفیت ها به نحو احسنت استفاده گردد هیچ خطری جامعه را تهدید نخواهد کرد.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: مجلس عزاداری مصداق بارز ابراز محبت به اهل بیت است که خداوند در قران وعده آنرا به بندگان خود داده است.

وی با بیان اینکه ابا عبدالله الحسین(ع) گنجینه گران بها و سرمایه بزرگ برای امت اسلامی به‌ویژه تشیع است که به نحو شایسته باید از آن استفاده کرد، اظهار داشت: هدف از برگزاری مجالس حسینی و تجلیل از سید الشهدا، احیای شعائر الهی، ابراز محبت به اهل بیت(ع)، کسب تربیت و معارف اسلامی و بیداری جامعه اسلامی است.

حسینی با بیان اینکه، در جنگ ۸ ساله، جمهوری اسلامی با الگو گرفتن از عاشورا و اباعبدالله الحسین پوزه دشمن را به خاک مالید، گفت: باید روحیه امید، مقاومت، پایداری، فداکاری و نحراسیدن از مرگ سرخ در جامعه تقویت شود.


امام جمعه دیر،شهید حججی را الگوی بارز تاسی از مکتب امام حسین (ع) و عاشورا برشمرد و افزود: جامعه امروز ما باید بیش از پیش با دروس کربلا و عاشورا خو گرفته و از آن الگوبرداری کند که بی‌شک از نمونه‌های بارز این تاسی و الگو برداری شهید معزز محسن حججی است؛ لذا ما نیز همانند این شهید بزرگوار باید راه و روش شهیدان والا مقام کربلا راهنمای عمل خود قرار دهیم.

حسینی با بیان اینکه ملت ایران نباید دشمنی آمریکا را فراموش کنند، گفت: امروز قدرت‌های استکباری مانند دشمنان امام حسین (ع) به دنبال نابودی ارزش‌های اصیل اسلامی هستند که باید در برابر همه تهدیدهای دشمن با الگو برداری از عاشورا،همچون گذشته ایستادگی و مقاومت کرد.

امام جمعه دیر، تنها راه مقابله با استکبار جهانی را استقامت ملت خواند و گفت: تا زمانی که به ارزش‌های اسلامی پایبند باشیم، از مظلوم دفاع و آزادی و عزت خود را حفظ کنیم، دشمن از ما دست بردار نیست.


وی با بیان اینکه ما هم معتقدیم که عزاداری حسینی باید مردمی باشد ،یاد آور شد: اما در یک نظام اسلامی که همه باید افتخار کنند پیرو امام حسین(ع) هستند اگر شهرداری بتواند کمکی به مجالس حسینی کند مشکلی دارد؟ می گویند مردم راضی نیستند اما شما از کجا می دانید مردم راضی نیستند مردمی که فدایی امام حسین(ع) هستند آیا مضایقه می کنند که کمکی به عزاداری ها بشود؟ شمایی که از مردم بریده اید از طرف مردم حرف می زنید.

امام جمعه دیر گفت: امام حسین(ع) برای اقامه نماز و امر به معروف قیام کرد و  ما در کنار عزاداری باید به نماز و قرآن توجه ویژه ای داشته باشیم.

در این آئین، حجت‌الاسلام سید محسن آزادی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به قرائت زیارت حضرت عباس و مرثیه سرایی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار