رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: ۱۴۰ نفر از روحانیون و مبلغات و وعاظ سنتی در دهه اول محرم به برنامه‌های عزاداری در شهرستان دشتی اعزام شدند.
کد خبر: ۵۰۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 04 October 2017
حجت‌الاسلام سعید توکلیان اظهار داشت: طی دهه اول محرم شاهد برگزاری برنامه‌ها و مراسم متنوعی در سطح شهرستان دشتی بودیم که با حضور گسترده مردم این شهرستان روبرو بود.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۱۸۰ هیئت مذهبی آیین تاسوعای و عاشورای حسینی در شهرستان دشتی، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ نفر از روحانیون و مبلغات و وعاظ سنتی در دهه اول محرم به برنامه‌های عزاداری در شهرستان دشتی اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی بیان داشت: در ایام عزاداری امام حسین(ع) اعزام مداحان به محافل سخنرانی، عزاداری و سوگواری در مساجد و هیئات مذهبی شهرهای خورموج، کاکی، شنبه و بادوله و نیز روستاهای بخش مرکزی، کاکی و شنبه و طسوج انجام شد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دشتی با شور و شعور حسینی یکبار دیگر ارادات خود به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ثابت کردند و به دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند که نور اهل بیت علیهم السلام خاموش شدنی نیست.

توکلیان افزود:‌ به همت هیئات مذهبی عزادای وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ۸۰ هزار نفر در برنامه مساجد و حسینیه ها که در نیمه اول محرم الحرام در این شهرستان برگزار شد مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: مجالس سنیه زنی در شهرستان دشتی اکثرا به شکل سنتی مرسوم استان بوشهر است که خوشبختانه این نوع سینه زنی دارای کمترین آفات عزاداری است و مورد اقبال عامه مردم و همچنین متخصصین در امر دین نیز هست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: عزاداری سرور و سالار شهیدان در دشتی هر سال نسبت به سال گذشته پر رونق تر دنبال می‌شود که امسال نیز خوشبختانه با استقبال مردم عزادار و شریف این شهرستان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار