در نهمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری، چهار عضو از نوجوان دشتستانی که آرزویش شهید مدافع حرم شدن بود برداشته شد تا به چهار نفر جانی دوباره ببخشد.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 08 October 2017
در سال‌های اخیر فرهنگ اهدای عضو در کشور گسترش یافته است و شاهد همکاری و مشارکت بیشتری از سوی خانواده‌ها هستیم و بسیاری از افراد نیز خودشان به‌صورت داوطلبانه برای اهدای عضو ثبت‌نام می‌کنند.

چند روزی از اهدای عضو یک نوجوان دشتستانی نگذشته است که با این کار به چهار نفر در نقاط مختلف کشور جانی دوباره بخشید و حالا یک نوجوان دیگر از همین شهرستان با اهدای اعضای خود به چهار نفر دیگر جانی دوباره بخشید.

حسین ۱۷ ساله که شش روز پیش با نشان‌دادن کلیپ انتقال هوایی قلب یک نوجوان دشتستانی به تهران با مادرش درد دل می‌کرد و کار مادر مهدی ترخان(نوجوان دشتستانی که پس از مرگ مغزی چهار عضو بدنش را اهدا کردند) را تحسین می‌کرد این‌بار نیاز به روحیه‌دادن به مادر خود دارد.

مادر حسین می‌گوید: آرزوی شهید شدن به‌عنوان مدافع حرم را داشت که خداوند تقدیرش را به‌عنوان اهدا کننده عضو رقم زد؛ خداوند حسین را با امامش محشور کند.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تقدیر و تمجید از حرکت ایثارگرانه خانواده این نوجوان به خاطر اهدای اعضای بدنش اظهار داشت: اهدای عضو کار بسیار بزرگی است که این خانواده نسبت به انجام آن رضایت دادند.

علیرضا باقری گفت: به گفته مادر این نوجوان، همیشه آرزوی شهیدمدافع حرم شدن را داشت و امروز تقدیرش اینگونه رقم خود که اعضای بدنش اهدا شود و به افرادی دیگر جانی دوباره ببخشد.

وی بیان کرد: این نوجوان دشتستانی که ۱۷ سال سن داشت، بعد از تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود و به دنبال رضایت خانواده ایثارگرش، اعضای بدن او اهدا شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این نهمین اهدای عضو در این استان در سال جاری است که برداشت عضو در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر انجام شد.

باقری خاطرنشان کرد: کلیه‌ها و کبد و پانکراس توسط دکتر اقلیمی جراح بیمارستان پیوند شیراز برداشته شد و برای پیوند به شیراز فرستاده شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با برداشت این عضوها، به چهار نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو جان دوباره بخشیده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار