معاون استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت و مزیت بالای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری این منطقه ویژه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۰۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 08 October 2017
سعید زرین‌فر  ظهر امروز در بازدید هیئت سرمایه گذاری یونان از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه بوشهر از نظر ساحلی و  بندری بودن با آتن شباهت‌هایی دارد، اظهار داشت: دریا در حوزه اقتصادی، منبع فرصت‌های زیادی است و به همین سبب مزیت نخست استان بوشهر دریا است.

وی، ظرفیت مهم بندری و شیلاتی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و  بیان کرد: از نظر پرورش آبزیان و صیادی، و سازه‌های دریایی فرصت‌های خوبی در استان بوشهر وجود دارد و این در حالی است که استان بوشهر از نظر کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل و خرما در موقعیت مناسبی قرار دارد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه، این استان ظرفیت صادرات محصولات تولیدی سایر نقاط کشور را هم دارد،خاطر نشان کرد: بخشی از صادرات محصولات تولیدی کشور ترکیه به قطر هم از بوشهر انجام می‌شود چرا که بوشهر نزدیک‌ترین فاصله را در بین استان‌های کشور به قطر دارد.

زرین‌فر با اشاره به ظرفیت مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تصریح کرد: یکی از شرایط خوبی که برای استان بوشهر در سال‌های اخیر محقق شده ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و پایه مناطق ویژه اقتصادی هم صادرات است و مشوق‌هایی در این زمینه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی  و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر از افزایش زیرساخت‌‌های توسعه در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت و مزیت بالای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری این منطقه ویژه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به سفر سرمایه‌گذاران یونانی به استان بوشهر افزود:  استان بوشهر میزبان سرمایه گذارانی  ازکشور یونان است و پس از برگزاری جلسه مقدماتی در استانداری، برای بررسی و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعتی و تولیدی استان، از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید و به منظور شناخت توانمندی‌ها و قابلیت‌های بندری و ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی، از محوطه بندر بوشهر و جزیره  بندری نگین هم دیدن کردند.

معاون استاندار بوشهر در مورد اهداف سفر هیئت یونانی به بوشهر گفت: بررسی امکانات موجود و ظرفیت‌های بالقوه برای تولید کالاهای صادراتی به ویژه برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، انتقال تکنولوژی از کشورهای اروپایی و استقرار شرکت‌های خارجی در استان، استقرار واحدهای تولیدی برای تامین کالاهای مورد نیاز بازارهای صادراتی و ارائه قسمتی از آن کالاها در مجتمع های فروش مستقر در مرزهای ایران از جمله اهداف سفر هیئت اقتصادی یونان به استان بوشهر است.

 هیئت اقتصادی یونان ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، از مراحل ساخت مجتمع بندری نگین بوشهر هم دیدن کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار