معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح همسان‌سازی باسوادی در همه شهرستان‌ها و مناطق ۱۸گانه استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 09 October 2017
غلامرضا دانش‌فر ظهر امروز در بازدید از حوزه امتحانی دوره انتقال شهرستان بوشهر سوادآموزی و علم‌آموزی را  از اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: براساس بررسی آمارها میزان باسوادی در استان بوشهر افزایش یافته و از 90.3 درصد سال 1390  به 95.5 درصد در سال گذشته رسید.

وی با اشاره به ریشه‌کنی سوادآموزی در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در گروه سنی 10 تا 49 سال استان بوشهر  با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه ریشه‌کن می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر، آموزش اولیا بی‌سواد دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش اولیا بی‌سواد دانش آموزان، باسوادی گروه سنی 10 تا 20 ساله در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

دانش‌فر با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی باسوادی در استان بوشهر تصریح کرد: طرح همسان‌سازی باسوادی در همه شهرستان‌ها و مناطق 18گانه استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر همسان‌سازی باسوادی در همه نقاط استان بوشهر افزود: در اجرای طرح همسان سازی میزان باسوادی شهرستان‌ها و مناطق از رتبه کمتر به رتبه بالا ارتقا می‌یابد و همه در رقم باسوادی برابر می‌شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 97.5 درصد مردم بوشهر باسوادند بیان کرد: براساس سرشماری سال 95، شهرستان‌های بوشهر با 97.56 درصد، دیلم 96.62 و گناوه 96.44 درصد دارای بیشترین میزان باسوادی در استان بوشهر هستند.

دانش‌فر شهرستان‌های عسلویه با 92.04 درصد و دیر با 93.20 درصد را دارای کمترین میزان باسوادی در استان بوشهر دانست و از فرهنگیان شاغل و بازنشسته بویژه مدیران مدارس خواست برای کمک به پایان بی سوادی در استان تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به امتیازات ارائه شده به فرهنگیان در قبال باسوادی افراد محروم از سواد افزود: هر فرهنگی و معلم می‌تواند در کنار فعالیت آموزشی موظف خود در یک دوره چند ماه برای باسواد کردن افراد محروم از خواندن و نوشتن 400 ساعت حق التدریس دریافت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار