بخشدار جزیره خارگ با اشاره به تصویب طرح امنیتی خارگ گفت: طرح امنینی خارگ در سال ۱۳۹۴ نهایی و تصویب شد که در اجرا و ساماندهی این طرح نقش مهمی در اشتغال جوانان خارگ در شرکت‌های نفتی و پدافند غیرعامل خارگ داشته است.
کد خبر: ۵۰۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 09 October 2017
محمود رضایی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار خارگ با بیان اینکه این جزیره از مناطق مهم و استراتژیک ایران است اظهار داشت: با توجه به نقش مهم جزیره خارگ در جنگ تحمیلی 8 ساله به عنوان جزیره مقاوم و پایدار معرفی و شناخته شده که جا دارد به این جزیره نگاه ویژه بر اساس تحقق مطالبات مردم شود.

وی با بیان اینکه مشکلات جزیره خارگ به لحاظ شرایط جغرافیایی  با سایر نقاط استان بوشهر متفاوت است گفت: بسیاری از مشکلات جزیره خارگ گریبانگیر مردم این جزیره است که توجه دولت یازدهم سبب شد که مشکلات مردم کمتر شود.

بخشدار خارگ با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی بر اساس مطالبات مردم خاطر نشان کرد: نیروگاه برق جزیره خارگ که مربوط به 50 سال گذشته است، برای تقویت آن توجه خاصی شد به‌گونه‌ای که ظرفیت 15 مگاواتی برق این جزیره به 2 برابر افزایش یافت که این خود تحول مهمی در این عرصه است.

رضایی با بیان اینکه در حوزه زیر ساختی، بهداشتی و ورزشی پروژه‌های متعدد عام المنفعه‌ای اجرا شده افزود:  هم اکنون 10 پروژه عمرانی آموزشی در خارگ در حال اجرا است که تحول مهمی در این عرصه محسوب می‌شود.

وی، از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در خارگ با مشارکت شرکت‌ پایانه‌های نفتی خبرداد و خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته 157 نفر از جوانان استان بوشهر در شرکت پایانه‌های نفتی بکارگیری شدند که 104 نفرشان از سایر نقاط استان بوشهر و 53 نفر دیگر بومی‌های خارگ هستند.

بخشدار جزیره خارگ با اشاره به تصویب طرح امنیتی خارگ گفت: طرح امنینی خارگ در سال 1394 نهایی و تصویب شد که در اجرا و ساماندهی این طرح نقش مهمی در اشتغال جوانان خارگ در شرکت‌های نفتی و پدافند غیرعامل خارگ داشته است.

رضایی با بیان اینکه در طول عمر دولت‌ها و برای نخستین بار در جزیره خارگ چهار مدرسه در حال نوسازی و بهسازی است گفتک این نشان عزم دولت برای رفع مشکلات آموزشی  جزیره خارگ است که در این زمینه شرکت‌های نفتی همکاری شایسته‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش 26 درصدی اعتبارات عمرانی خارگ تصریح کرد: اعتبارات عمرانی خارگ از 57 میلیارد ریال در سال گذشته امسال به 100 میلیارد ریال افزایش یافته است و این در حالی است که اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی ابلاغ شده است.

بخشدار جزیره خارگ با اشاره به اعتبارات ملی برای توسعه اسکله صیادی خارگ افزود: 250 میلیارد ریال اعتبار برای برای اجرای 8 پروژه در اسکله صیادی خارگ ابلاغ شده که اجرای آن تحقق مطالبات مردم در پی دارد.

رضایی با تاکید بر تدوین برنامه عمرانی شهری خارگ بیان کرد: برای تحقق خواسته‌های مردم، شورای شهر  با مشارکت شهرداری، برنامه چشم‌انداز 4 ساله خارگ تدوین و اجرایی کند.

در این نشست عبدالحمید صفایی به عنوان شهردار خارگ معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار