مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار هزار نونهال سفیر فرهنگ سخت کوشی و خیرجمعی تا پایان سال در کشور جذب شود.
کد خبر: ۵۰۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 09 October 2017
بی‌نظیر جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح سفیر فرهنگ سخت کوشی و خیر جمعی در استان بوشهر اظهار داشت: این طرح در راستای جمع آوری سفیران فرهنگ نوجوان انجام می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح در سراسر کشور تا پایان سال ۹۶ بالغ بر چهار هزار نونهال بعنوان سفیر فرهنگ سخت‌کوشی و خیر جمعی در کشور جذب خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این طرح در چندگام انجام می‌شود، بیان کرد: گام اول این طرح جذب نونهالانی است که در شبکه های مجازی مخاطبان بالایی دارند است.

وی تصریح کرد: جامعه هدف این طرح نونهالان هستند و امیدواریم برای تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی و هدف های فرهنگی بتوانید از ظرفیت نوجوانان بیشتر استفاده کنیم.

معرفی صنایع فراموش شده

جلالی بیان کرد: طبق این طرح پس از انتخاب نونهالان فعال به‌عنوان سفیران فرهنگ از این افراد برای معرفی حرفه های مختلف به ویژه صنایع فراموش شده استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید نیاز وجود همه مشاغل در جامعه ارزش گزاری شود، خاطرنشان کرد: کارگری، پاکبانی، مکانیک و دیگر شغل‌ها همه مورد نیاز برای توسعه یک جامعه است و افراد در این شغل ها برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کمک کنندگان اصلی این سفیران خانواده ها هستند و می‌توانند با یاری رساندن گام موثری در راستای موفقیت این طرح باشد.

وی گفت: از دیگر طرح‌های فرهنگی در وزارتخانه اجرای طرح نشان فرهنگی به مهد کودک‌ها است که در راستای این طرح معرفی حرفه‌های مختلف در مهدکودک‌ها انجام می‌شود و مراکز فعال تشویق خواهند شد.

اجرای طرح سفیران طلایی

جلالی بیان کرد: طرح سفیران طلایی دیگر طرح برنامه‌ریزی شده است که در این طرح با استفاده از ظرفیت معتمدان ملی و محلی در محیط های مختلف کاری استفاده می شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر بر اساس آمار کاریابی‌های غیر دولتی دارای هفت هزار جویای کار است که بالغ بر ۴۰ درصد این افراد را دانشگاهیان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با شناسایی و معرفی حرفه‌های مختلف و هدایت افراد به آن سمت می‌توان مشکل بیکاری را در جامعه کاهش داد.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید بر اساس نیازهای موجود جامعه نیروی انسانی مورد نیاز تربیت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار