امام جمعه برازجان گفت: باید با اقدامات مناسب و اجرای برنامه‌های مختلف، شاخص بیماری‌های غیرواگیر و حوادث ترافیکی در دشتستان بهبود یابد.
کد خبر: ۵۰۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 10 October 2017
حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان شبکه بهداشت دشتستان اظهار داشت: سلامت و امنیت از مهم‌ترین موهبت‌های الهی هستند که هر جامعه‌ای برای پیشرفت به آن نیاز دارد.

وی افزود: یکی از شاخص‌های پیشرفت، این است که سلامت تأمین شود. از طرف  دیگر، به هر میزان که سلامت در جامعه توسعه پیدا کند، زمینه برای پیشرفت‌های بیشتر فراهم می‌شود.

مصلح ادامه داد: در شهرستان دشتستان در بحث زیرساخت‌های بهداشت و درمان در بخش دولتی و خصوصی گام های بسیار خوبی برداشته شده است و در تامین سلامت مردم این منطقه تاثیر بسزایی داشته است و با شروع طرح تحول سلامت نیز ما شاهد پیشرفت روزافزون این زیرساخت‌ها بوده‌ایم.

امام جمعه برازجان با اشاره به افزایش بیماری های غیر واگیر و حوادث ترافیکی از تمامی مسئولین و نهادها خواست با شبکه بهداشت و درمان همکاری و تعامل خوبی داشته باشند تا بتوانند این شاخص را در شهرستان کاهش دهند.

وی همچنین به بحث تکریم ارباب رجوع در مراکز درمانی اشاره کرد و از کادر درمانی خواست مانند همیشه خدمات خود را به نحو مطلوبی ارائه دهند تا رضایت مندی مردم را در پی داشته باشند.

مصلح انتخاب یک بانو را به عنوان مدیریت جدید شبکه بهداشت و درمان را یکی از نقاط قوت این شهرستان عنوان کرد و از وی خواست با توجه به تجربیاتی که در این چند سال کسب کرده و تعامل خوبی که با سایر نهادها دارند بتوانند در ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و کنترل بیماریهای غیر واگیر به موفقیت‌های خوبی دست یابند.

اولویت‌بندی مشکلات

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: شخصیت های مذهبی در هر جامعه ای می توانند در تغییر رفتارهای بهداشتی و اعتقادی  تاثیر بسزایی داشته باشند و در شهرستان دشتستان نیز ما از حمایت های این شخصیت های مذهبی برخوردار بوده ایم و در مناسبت بهداشتی ائمه جمعه ما در خطبه های نماز جمعه در بحث سلامت همکاری بسیار خوبی را داشته‌اند.

ماریا خویش دوست افزود: اعتقاد من بر این است که مشکلات هر منطقه باید اولویت بندی شوند و هزینه ها در جاهایی صرف شود که رضایت مندی مردم را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما به مقوله سلامت به عنوان یک هدف کلان باید نگاه کنیم و باید تمام برنامه ریزی های خود را بر اساس رسیدن به این هدف بکار گیریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: ما برای ارائه خدمات نوین سلامت به همه رده‌های سنی مخصوصا سالمندان به حمایت  شخصیت‌های مذهبی نیازمندیم و با دیدگاه خاصی که به این مجموعه دارند می‌توانیم گام های محکم و استوارتری برداریم و با اعتماد به نفس بهتری برنامه ریزی و حرکت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار