مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در راستای تحقق برنامه‌های تدوینی برای ایجاد اشتغال، طرح‌های کارآفرینی در مراکزی آموزش مهارتی استان بوشهر اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 11 October 2017
حمیدرضا پناه ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه با تاکید بر جایگاه مهارت‌آموزی و نقش آن در ایجاد جوانان جویای کار اظهار داشت: آموزش مهارت پلی بین دانش و کسب و کار است و نقش مراکز آموزش مهارت در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم و دارای ویژه است.

وی با تاکید بر نقش مهم مهارت در ایجاد کارآفرینی تصریح کرد: کسب مهارت و مهارت افزایی به کارجو اعتماد به نفس داده و سبب به وجود آمدن فعالیت بهتر او شده و زمینه خلاقیت و نوآوری را فراهم آورده و گاهی می‌تواند در ارائه ایده و ابتکار جدید در حوزه اقتصاد  موفق شود.

وی با بیان جایگاه مهارت‌آموزی در اشتغال جوانان اظهار داشت: نوآوری، کارآفرینی و خوداشتغالی سبب تولید ثروت شده که در نهایت زمینه پیشرفت جامعه و کشور را فراهم می‌سازد و این خود هم در افزایش سطح اشتغال و هم بر بی‌نیاز‌بودن از بیگانه تأثیرگذار است.

پناه  با اشاره ارتباط تنگاتنگ مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگاه بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و یکی از ارکان مهم این موضوع مهم به حساب می‌آید .

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی بوشهر با تأکید بر نقش آموزشهای فنی و حرفه‌ای بر اشتغالزایی و کارآفرینی تصریح کرد: آموزش نوعی سرمایه گذاری است و مهارت که در واقع توانایی به کارگیری دانسته‌هاست، کلید موفقیت هر بنگاه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، سبب افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد و قطعاً اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی در این مسیر به‌عنوان یار و یاور این سازمان‌، نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد.

پناه با بیان اینکه جایگاه و نقش توسعه مهارت آموزی در تحقق اقتصاد مقاومتی بی بدیل است تاکید کرد: در راستای تحقق برنامه‌های تدوینی بر‌اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال، طرح‌های کارآفرینی در مراکزی آموزش مهارتی استان بوشهر اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار