مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهرگفت: در راستای تثبیت و پایدار کردن اشتغال نیروها، طرح‌های مهارت‌افزایی در صنایع و واحدهای تولیدی استان بوشهر اجرا شده است.
کد خبر: ۵۰۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 11 October 2017
عبدارسول کازرونی ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرایی طرح‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر از اجرای طرح کارورزی دانشجویان خبرداد و اظهار داشت: برای توسعه اشتغال پایدار باید طرح‌های کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی با جدیت تمام با همکاری دستگاه‌های اجرایی دنبال شود.

وی با تاکید بر نقش مهم مهارت در حل مشکلات بیکاری گفت: بدون شک تنها راه گذشت از بحران بیکاری و حل مشکل  اشتغال و اشتغال‌زایی، مهارت‌آموزی است که در این راستا حرفه‌های گوناگون آموزشی تدوین شده است.

کازرونی با اشاره به اینکه براساس ظرفیت‌های تولید و اشتغال استان بوشهر مهارت‌آموزی تدوین شده خاطر نشان کرد: در حال حاضر آموزشهای فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال در سطوح کلان شغلی نیست ولی می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را  برای توسعه اشتغال و رونق تولید ایجاد کند.

وی توسعه کشور را مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی در دنیا، باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم تا در آینده جوانانی ماهر در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی در رشد اقتصادی عدالت‌محور و افزایش بهره‌وری تاثیرگذار است، افزود: افزایش تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی از دیگر بازخوردهای ارائه آموزش‌های مهارتی است.

کازرونی با تاکید برتوجه به طرح‌های کارآفرینی تصریح کرد: در راستای تثبیت و پایدار کردن اشتغال نیروها، طرح‌های مهارت‌افزایی در صنایع و واحدهای تولیدی استان بوشهر اجرا شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در این نشست با تشکر از حمایت‌های فرماندار شهرستان گناوه از توسعه مهارت آموزی در سطح شهرستان اظهار داشت: حمایت از آموزش‌های مهارتی توسعه اشتغال پایدار در جامعه را به دنبال دارد.

حمیدرضا پناه با بیان اینکه مهارت آموزی در جهان جایگاه ویژه ای دارد ،اظهار کرد: دولت باید بستر توسعه مهارت آموزی را برای توانمندسازی و تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بیکاری در جامعه کاهش یابد امنیت برقرار می‌شوند،افزود: آموزش و مهارت آموزی چون زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کنند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بوشهر با بیان این‌که باید رشته‌های نو همراستا با ظرفیت هر منطقه آموزش داده شود، تأکید کرد: لازم است در شهرستان گناوه سند توسعه سرمایه انسانی ماهر تدوین شود تا نیاز و میزان نیروی لازم بازار کار و صنایع برای چندین سال‌ آینده مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار