امام جمعه موقت بوشهربا تاکید بر لزوم استقرار عدالت در جامعه گفت: رشد اقتصادی و تولید امکانات پیشرفته با وجود قشر محروم و مستضعف در جامعه هم‌خوانی ندارد.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 14 October 2017
حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به تهدادات آمریکایی‌ها علیه سپاه پاسداران اظهار داشت: این تهدیدها علیه نیروی مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مضحک است.

وی با اشاره به اینکه ضرر این تهدادات برای آمریکایی‌ها بیشتر است، ادامه داد: کسی اهانت و تهدید رئیس جمهور آمریکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جدی نمی‌گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مقابله با تحریم‌ها و حضور در مقابل بحران‌ها و شرایط سخت از مهم‌ترین اهداف تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: ارتش، نیروی انتظامی و نظامی امنیت اجتماعی کشور را تامین می‌کند و دشمن از ارتش جمهوری اسلامی می‌هراسد.

برجام منفعتی برای ما نداشت

وی به تلاش‌های دشمنان و استکبار جهانی برای راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی از جمله هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح به خوبی در مقابل آنها ایستادگی کرده و ایران اسلامی همچنان برای مقابله مستقیم با آمریکا روز شماری می‌کند.

دشتی با بیان اینکه برجام سود و منفعتی برای ما نداشته است و تنها دفع ضرر بوده است، تصریح کرد: ایران می‌خواست ضرر استکبار جهانی را با این توافق نامه محدود کند.

وی با اشاره به اینکه برجام باعث رفع مشکلات اقتصادی کشور نمی‌شود، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مستکبران عالم کاری نمی‌کنند که برای ایران سود داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه ملت ایران همواره روی پای خود ایستاده و مقاوم است، بیان کرد: اگر آمریکا بخواهد برجام را زیر پا بگذارد به طور یقین خود آنها بیشتر ضرر می‌کنند و سختی به ایران اضافه نمی‌شود.

امنیت پایدار در کشور

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: این نیروی خدوم و پرتلاش در ایجاد امنیت نقش بسیار مهم و با اهمیت داشته است و امروز شاهد امنیت خوبی در کشور هستیم.

دشتی با اشاره به اینکه نعمت امنیت زمانی درک می‌شود که در یک شرایط ناامنی قرار بگیریم، تاکید کرد: در حال حاضر امنیت در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور وجود دارد.

لزوم استقرار عدالت اجتماعی

خطیب نماز جمعه بوشهر به تاکید امام علی(ع) بر لزوم استقرار عدالت اجتماعی اشاره کرد و افزود: وجود ظلم در جامعه و نبود عدالت اجتماعی نشانه بی‌خدایی آن جامعه و حکومت است.

وی با بیان اینکه توزیع بیت‌المال و تخصیص اعتبار به سطوح مختلف جامعه به صورت عدالت از رسالت‌های مهم حکومت اسلامی است، ادامه داد: رشد اقتصادی و تولید امکانات پیشرفته با وجود قشر محروم و مستضعف در جامعه هم‌خوانی ندارد.

لزوم رسیدگی به محرومان

دشتی با تاکید بر اینکه رسیدگی به محرومان و مستضعفان باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد، اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات فقرا و محرومان و کاهش فاصله طبقاتی باید در اولویت برنامه مسئولان در حکومت اسلامی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشت محرومان و کاهش نرخ بیکاری در جامعه اسلامی معیار رشد اقتصادی است، گفت: توجه به کاهش فاصله طبقاتی جامعه در حکومت اسلامی یک ضرورت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار