امام جمعه دلوار گفت: انتظار داریم استاندار جدید همت و کار جهادی خدمت صادقانه به مردم بخصوص در حوزه تولید و اشتغال را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 14 October 2017
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار ضمن تسلیت ایام ماه محرم و پیشاپیش سالروز شهادت امان سجاد(ع) اظهار داشت: یکی از خصوصیات سبک زندگی حسینی مسئله صبر و استقامت در برابر مصائب و سختی های زندگی است. 

وی افزود: دست یابی به یک  زندگی سعادت بخش و عزت آفرین، بدون داشتن صبر و استقامت میسر نخواهد شد. به طور قطع و یقین مظهر تام و تمام صبر در زندگی حضرات معصومین(علیهم السلام)  بوده اند، و بخصوص در واقعه دردناک عاشورا خاندان عصمت و طهارت در مسیر آرمان های الهی اوج صبر و پایداری و استقامت را به منصه ظهور رسانده اند.

راهپیمایی اربعین نمادی برای جهان اسلام است

امام جمعه دلوار با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی ادامه داد: این روزها جمع کثیری از مومنین برای حضور در اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند و این حرکت به دلیل آنکه یک حرکت اجتماعی است، بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.

زاهددوست افزود: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای جهان اسلام است که پیام وحدت، شهادت طلبی و آزادی خواهی و عشق و ارادت به سالار شهیدان (ع)را در خود دارد و  دشمنان را به شدت به سراسیمه کرده است. 

وی گفت: این اجتماع در واقع یک مانور عظیم مذهبی است که در طول تاریخ سابقه نداشته است و امروز هم در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی شود و این تجلی عظمت عاشورا است. 

لزوم همکاری در پیاده روی اربعین

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: همه ارکان نظام در خدمت رسانی و تامین امنیت زائران اربعین خود را مکلف می دانند و باید بهترین شرایط برای زایران حسینی در این ایام فراهم باشد. 

وی با اشاره به اعزام کاروان برای برپایی موکب دلوار در مسیر پیاده روی اربعین، توصیه کرد: هر کس در توان خود به این موکب‌برای تامین نیازهای زائران حسینی کمک کند.

زاهددوست تصریح کرد: اگر سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهند در واقع ۸۰ میلیون ایرانی را در لیست خود قرار داده اند زیرا سپاه برخواسته از بطن جامعه و حاکم بر قلوب ملت ایران است.

دشمن از محبوبیت سپاه هراس دارد

وی گفت: دشمنان انقلاب از محبوبیت سپاه در بین ملت ایران و مردم منطقه به هراس افتاده اند  لذا در صدد تخریب این نهاد انقلابی هستند اما بدانند این راه هم بیراهه است و به بن بست می رسند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز  مقتدرترین و محبوب‌ترین نیروی ضدتروریست در دنیاست لذا تروریست خواندن آن جزء خفت و روسیاهی برای آمریکایی ها و از دست رفتن آبروی نداشته شان عاقبتی نخواهد داشت.

وی افزود: پشت صحنه این اقدامات نابخردانه لابی صهیونیستی است و ترامپ هم مانند عروسک خیمه شب بازی در اختیار سیاست های خصمانه صهیونیستی هاست.

زاهددوست افزود: راهی که ترامپ می رود جهان را به سوی جنگ و ناامنی پیش می برد لذا مردم و  نخبگان آمریکا و جامعه جهانی باید جلوی این فاجعه تاریخی را بگیرند و با سیاست‌ها و اقدامات خشن و خطرناک ترامپ مقابله کنند.

عدم پایبندی دولت آمریکا به پیمان ها

وی در واکنش به احتمال خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: بدعهدی های آمریکا، همیشگی بوده و عدم پایبندی دولت آمریکا به پیمان ها و معاهدات بین المللی خود یک مسئله واضح و بین است و آمریکا در دنیا به عهدشکن شهره است.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: در خصوص برجام هم باید بگوئیم آمریکا عملا وارد برجام نشده که امروز بخواهد از برجام خارج شود یک معاهده بین المللی امضاء کردند اما از روز اول به دنبال بهانه برای لغو برجام بودند

وی اضافه کرد: آمریکا به این بهانه که ایران دارای موشک های پیشرفته است و ایران از حزب الله حمایت می کند، به دنبال خروج در برجام است. 

زاهددوست تصریح کرد: همچنانکه خداوند متعال در قرآن امر به ایستادگی در برابر دشمن  فرموده، ملت مومن و مسلمان ایران به امر قرآن سالیان سال با عزت و اقتدار  در برابر زیاده خواهی های آمریکا ایستاده است و در آینده هم تسلیم زیاده خواهی آمریکا نخواهد شد.

لزوم پرهیز از حواشی

وی با اشاره به انتصاب استاندار جدید ضمن قدردانی از خدمات استاندار سابق و تبریک انتصاب استاندار جدید گفت: انتظار داریم استاندار جدید همت و کار جهادی خدمت صادقانه به مردم بخصوص در حوزه تولید و اشتغال  را در دستور کار خود قرار دهد و از پرداختن به مسائل سیاسی و حاشیه ای در امورات خصوصا در غزل و نصب ها اکیدا پرهیز کند.

امام جمعه دلوار گفت: بخش دلوار یک بخش مهم، فرهنگی و دارالحماسه است که با توجه به اینکه اینکه زادگاه سردار شهید رئیسعلی دلواری است باید بیشتر در زمینه رفع مشکلات آن مورد توجه قرار بگیرد لذا انتظار داریم نگاه استاندار جدید استان به این بخش یک نگاه ویژه باشد.

وی با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص ساماندهی مجالس ترحیم، تصریح کرد: از  هیئت امناء حسینیه ها و مساجد و عموم مردم متدین منطقه انتظار داریم در خصوص اجرایی شدن این مصوبه با شورای فرهنگ عمومی همکاری کنند ‌

وی با اشاره به اجتماع وحدت آفرین جوانان انقلابی و عزاداران حسینی در روستای ملگپ, افزود: از اجتماع هیئات عزاداری  روستاهای علی آباد، جائینک،  ملگپ و گرگور و همچنین از میزبانی مردم شریف و متدین روستای ملت قدردانی و تشکر می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار