رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند از برگزاری نخستین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی استان کرمان آذرماه سال جاری در شهرستان زرند خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 14 October 2017
احمد رشیدی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نخستین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی را در شهرستان زرند برگزار می‌کند اظهارداشت: ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، سوق دادن علاقمندان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی، ارتقاء سطح علمی و عملی طراحان و خیاطان در زمینه طراحی و دوخت لباس، ایجاد حرکت نوین در زمینه طراحی علمی پوشش اسلامی، زمینه‌سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق، ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت، ارائه نمونه‌ها و طرح‌های خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه و زمینه‌سازی جهت کارآفرینی از اهداف این جشنواره می‌باشد.

وی به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و ابرازداشت: مسابقه طراحی و دوخت لباس سنتی- محلی استان کرمان، مسابقه طراحی و دوخت مانتو و مانتو عروس، مسابقه طراحی لباس با ایده از بناهای تاریخی استان کرمان و مسابقه طراحی و بافت انواع پارچه از بخش‌های مسابقه‌ای این جشنواره می‌باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند افزود: نمایش زنده برترین آثار ارسالی جشنواره، برگزاری نمایشگاه ارائه کلیه طرح و لباس‌های ارسالی و کارگاه آموزشی و نشست تخصصی را از بخش‌های این جشنواره می‌باشند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به منظور شناسایی و معرفی الگوهای ایرانی و اسلامی و تجلیل از برترین طراحان، خیاطان، تولیدکنندگان لباس و بافندگان پارچه در استان کرمان انجام خواهد شد تصریح کرد: در این جشنواره صدها هنرمند از سراسر استان کرمان در رشته‌های طراحی و دوخت لباس با هم رقابت خواهند کرد.

رشیدی برگزاری این برنامه‌ها را باعث پیشرفت شهرستان زرند و معرفی این شهرستان به سایر نقاط استان کرمان و کشور دانست و خاطر نشان کرد: این جشنواره 8 لغایت 14 آذرماه 96 در زرند برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نمایش زنده برترین آثار ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
سلام خسته نباشید برترینهای جشنواره کی انتخاب میشن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
سلام خسته نباشید برترینهای جشنواره کی انتخاب میشن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار