معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به مزیت‌های مهم بنادر استان بوشهر برای توسعه صادرات، توانمندی صادر کنندگان بوشهری در نمایشگاه مواد غذایی قطر ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۰۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 15 October 2017
سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست توسعه صادرات استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این استان  افزایش صادرات محصولات غیر نفتی و تولیدی است اظهار داشت: زیرساخت‌های توسعه صادرات  غیر نفتی در استان بوشهر از جمله وجود  بنادر متعدد تخصصی و محصولات مختلف صنعتی، غذایی، کشاورزی، معدنی، مصالح ساختمانی  فراهم است.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه کالای همراه ملوان تحت عنوان ته لنجی در هیئت دولت تصریح کرد: این مصوبه به‌زودی برای اجرا به استان بوشهر ابلاغ می‌شود که تحول مهم در عرصه اقتصاد، اشتغال و تجارت دریایی ایجاد می‌کند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به مزیت‌های بنادر استان بوشهر برای توسعه مبادلات تجاری با کشور قطر گفت: کوتاه بودن فاصله بنادر استان بوشهر به کشور قطر مهم‌ترین مزیت این استان برای توسعه مبادلات تجاری و صادرات غیر نفتی است.

وی کاهش فاصله بنادر استان بوشهر با  بنادر قطر را  یک مزیت برای توسعه صادرات دانست و تاکید کرد: باید زمینه افزایش صادرات محصولات از بنادر استان بوشهر به قطر فراهم شود.

زرین‌فر با تاکید بر بهبود توسعه صادرات غیرنفتی از بنادر استان بوشهر افزود: تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه صادرات غیرنفتی امری مهم و ضروری است.

وی تاکید کرد: باید مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صادرات غیرنفتی از جمله اسکله‌ها و پایانه‌های تخصصی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران استان به این سمت ترغیب شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه کشور عمان از کشورهای در حال رشد و توسعه است افزود:  پیشینه مبادلات تجاری عمان با ایران و استان بوشهر می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب،  زمینه توسعه صادرات محصولات استان بوشهر به عمان را فراهم کند.

زرین‌فر با تاکید بر حضور فعال صادر کنندگان استان بوشهر در نمایشگاه‌های مواد صادرات غیر نفتی خاطر نشان کرد:با توجه به مزیت‌های مهم بنادر استان بوشهر برای توسعه صادرات، توانمندی صادر کنندگان بوشهری در نمایشگاه مواد غذایی قطر ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه مصنوعات و کالاهای مختلف تولیدی استان بوشهر ارائه شود تا توانمندی این استان بیشتر معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار