مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۲۹۷ ‌مددجو از خدمات بیمه درمانی استفاده کردند.
کد خبر: ۵۰۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 17 October 2017
احمد لطفی بعدازظهر امروز در نشست با شورای مدیران کمیته امداد استان بوشهر، با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت، یکی از شاخص‌ترین اقدامات کمیته امداد است، اظهار داشت: بیش از 24 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت، در شش ماهه نخست امسال از خدمات درمانی، بهداشتی و بیمه‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی خانوارهای تحت حمایت، به منظور ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و درمان آنها انجام می شود، افزود: پرداخت هزینه‌های دارویی، آزمایشگاه، بستری و نگهداری بیماران، کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، ارائه خدمات به بیماران خاص و تهیه لوازم پزشکی از جمله فعالیت‌های این نهاد برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مددجویان است.

لطفی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حمایتی حوزه سلامت کمیته امداد استان بوشهر در سه بخش، بهداشت، درمان و بیمه ارائه می شود،افزود: در شش ماهه نخست امسال  40 میلیارد و 145 میلیون ریال در این حوزه برای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سرفصل‌‌های فعالیت‌های بهداشتی این نهاد، خاطرنشان کرد: این سرفصل‌ها شامل،اهدای اقلام بهداشتی،احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، ارائه خدمات بهداشتی در اردوگاه‌ها،  معاینات دوره‌ای از مجریان طرح‌‌های اشتغال، آموزش سلامت،بهداشت دهان و دندان و ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار مورد حمایت است.

وی با بیان اینکه 300 میلیون و 500 هزار ریال در این بخش برای 495 نفر مددجو هزینه شده ‌به خدمات بیمه درمانی این نهاد به مددجویان پرداخت و گفت: 152 مرکز درمانی با کمیته امداد برای ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان، قرارداد دارند که مهم‌ترین مراکز درمانی طرف قرارداد، شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، مراکز درمانگاهی و تعداد قابل توجهی از پزشکان عمومی و متخصص می‌باشند.

لطفی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 16 هزار و 297 ‌مددجو از خدمات بیمه درمانی استفاده کردند خاطر نشان کرد: 6 میلیارد و 100 میلیون ریال بابت اسناد بیمه‌ای در بخش خدمات پزشکی بستری و سرپایی به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش از مشکلات مددجویان، ناتوانی در پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری است،تصریح کرد: 2 میلیارد و 17 میلیون ریال به عنوان فرانشیز ویژه خدمات درمانی  به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد که عمده این اعتبارات برای تأمین و پرداخت هزینه فرانشیز، خدمات بستری، دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت مطرح کرد: یک‌هزار و 100 بیمار خاص، صعب العلاج و زمین‌گیر، تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند که از ابتدای امسال تاکنون 907 میلیون ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز 516 نفر از آنها شامل ویلچر، واکر، تشک مواج، تخت بیمارستانی هزینه شده است.

لطفی با بیان اینکه خیران می‌توانند به منظور رفع مشکلات درمانی و دارویی بیماران و خانوارهای تحت حمایت در قالب «طرح شفا» کمک‌های خود را در اختیارآنها قرار دهند، گفت: مشارکت هر چه بیشتر نیکوکاران در این طرح می‌تواند روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع بخشد و سبب بهبودی و سلامت آنها شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار