معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نرخ پوشش دانش آموزی استان بوشهر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ۴۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 18 October 2017
حسن قلندری ظهر امروز در نشست تخصصی کارشناسان تربیت بدنی استان بوشهر با بیان این نکته که یکی از اهداف معاونت  تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر ایجاد فضایی شاد و روح بخش در مدارس است اظهار داشت: تقویت روابط انسانی و همکاری‌ نهاد خانواده با مدرسه از دیگر رویکردهای این معاونت است.

وی از افزایش  مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف خبر داد و افزود: تلاش شده تا نرخ پوشش دانش آموزان در برنامه‌های مختلف  فرهنگی، ورزشی و اجتماعی افزایش یابد به‌گونه‌ای که امسال 25 هزار دانش آموز استان بوشهر در مسابقات شهرستانی و منطقه‌ای و 3 هزار نفر از دانش آموزان در مسابقات استانی حضور داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای  طرح‌‌های پیشگیری از بیماری در بین دانش‌آموزان تصریح کرد: طرح‌هایی مانند ویتامین دی، سفیران سلامت، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وغربالگری ژنتیکی در استان بوشهر انجام شده است.

قلندری از افزایش نرخ پوشش دانش آموزی استان بوشهر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبرداد و گفت:نرخ پوشش دانش آموزی استان بوشهر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به 40 درصد افزایش یافت.

وی، برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای، اجرای طرح حیاط پویا، توسعه مراکز ساختار قامتی، طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان، سند تقسیم کار ملی از دیگر برنامه‌های اجرا شده دانست و افزود: این طرح‌ها تاثیر بسیار به‌سزایی بر تقویت امور زیستی  و بدنی و همچنین روحی و روانی دانش آموزان داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 60درصد از مدارس استان بوشهر تحت پوشش طرح حیاط پویا قرار دارند افزود: این طرح، کار شاداب سازی آموزشگاه را انجام می‌دهد و سواد حرکتی در دانش آموزان را افزایش می‌دهد.

قلندری با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای  در مدارس استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای توسعه برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در مدارس و آموزشگاه‌ها 450 مربی تربیت بدنی و 130 مربی بهداشت فعال می‌باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار