وزیر کشور با بیان اینکه دولت در ۴ سال گذشته به موفقیت‌هایی دست یافته است گفت: محور فعالیت و کار استانداران دولت دوازدهم همان محور ۴ سال پیش است.
کد خبر: ۵۱۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 18 October 2017
عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استانداران بوشهر با بیان اینکه تغییر در هر مجموعه‌ای سبب تحول و پیشرفت می‌شود اظهار داشت: تغییر در نظام اداری  و استانداران مورد توجه دولت و وزارت کشور است که این تغییرات سبب ایجاد تحول می‌شود.

وی با قدردانی از خدمات ارزنده مصطفی سالاری در مدت 4 سال پست استانداری بوشهر افزود: مصطفی سالاری در زمان تصدی پست استانداری بوشهر تازه کار بود که انصافا در مدت 4 سال با هماهنگی و همدلی و حمایت مسئولان و ارشادات امام جمعه بوشهر سبب تحولات شگرفی در عرصه‌های مختلف شد.

وزیر کشور با بیان اینکه سالاری به استان بزرگتری توفیق خدمت یافت گفت: موفقیت مصطفی سالاری در مدت 4 سال خدمت در استان بوشهر، سبب توفیق  خدمت به استان دیگر در شمال کشور شود.

رحمانی فضلی، با اشاره به اینکه استاندار جدید بوشهر از افراد با سابقه، با تجربه و با درایت است افزود: گراوند با کوله باری از تجارب خوب در وزارت کشور اکنون در استان بوشهر خدمت خواهد کرد و اکنون با همدلی، هماهنگی و همکاری صمیمانه و صادقانه، نظام جمهوری اسلامی را تقویت کنیم.

وی، با بیان اینکه گراوند در مدت فعالیت در وزارت کشور در انتخاب و جابجایی بیش از 400 تا 500 فرماندار نقش مستقیم داشته است افزود: هماهنگی، همدلی و همراهی صمیمانه و صادقانه گراوند با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و مسئولان در اولویت قرار دارد.

وزیر کشور با اشاره به محور فعالیت استانداران جدید گفت: محور فعالیت و کار استانداران جدید همان محور 4 سال قبل است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه  حجت‌الاسلام روحانی در زمانی که دولت در دست گرفت، کشور در شرایط نامطلوبی قرار داشت تصریح کرد: آمارها و شاخص‌ها در دولت  در زمانی که حجت‌الاسلام روحانی دولت در دست گرفت  حاکی است که کشور با تورم 45 درصدی و رکود منفی5.8  درصدی روبه‌رو بود.

وی با اشاره به اینکه دولت در 4 سال گذشته به موفقیت‌هایی دست یافته است خاطر نشان کرد: با وجود فشارهای بین‌المللی، تحریم‌ها، تهدیدها و انزوا قرار دادن ایران  که می‌توانست  اجماع ایران را بر هم بزند ولی دولت به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آمریکا در موضوع برجام به ضعف و ناتوانی رسیده است تصریح کرد: ادبیات رئیس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا ادبیاتی سخیف و از موضع ضعف بود و می‌خواست علیه ایران جوی درست کنند و مردم با مقاومت خود نشان دادند وحدت و اتحاد شعار اصلی آنان است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند قدرت دفاعی  ایران را تهدید کنند افزود: سیاست  قدرت دفاعی متناسب با تهدیدات و منافع و مصالح کشور تهیه و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه قوانین بین‌المللی و شرع مقدس اسلام در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: بر اساس شرع مقدس اسلام از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌شود و قوانین بین‌المللی مورد توجه ویژه است ولی کسی نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند.

وزیر کشور با اشاره به تغییر موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا پس از سخنرانی سخیف علیه ایران اسلامی خاطر نشان کرد: متن سخنان رئیس جمهور آمریکا که  در سایت وزارت امور خارجه این کشور ثبت شد و از کلمه نامورد خلیج ع.ر.ب.ی استفاده کرده بود با عقب نشینی  از موضع خود به نام واقعی آن یعنی خلیج فارس تغییر یافت و ثبت شد.

وی با اشاره به ترفندها و توطئه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنرانی و موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا یک پیروزی برای ملت ایران بود.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان، ما را به تروریست محکوم می‌کنند افزود: در شرایطی که  دشمنان ایران اسلامی تولید کننده داعش، طالبان القائده و دیگر گروهک‌های تروریستی هستند و از آنان حمایت می‌کنند،  ما را تروریست می‌نامند.

رحمانی فضلی با تاکید بر حمایت و کمک به مسلمانان افزود: کمک به مسلمانان بر اساس چارچوب  و مقررات بین‌المللی وظیفه مهم جمهوری اسلامی ایران است چراکه بر اساس شرع اسلام باید به صدای کمک مسلمانان پاسخ داده شود.

وی توسعه اقتصادی را از اولویت‌ برنامه‌های کنونی کشور دانست و افزود: هر چند امنیت، سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی، داخلی، خارجی، توجه به آسیب‌های اجتماعی و دیگر عرصه‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد ولی توجه به اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در اولویت قرار دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه  نسخه اصلی برنامه‌های اقتصادی،  اقتصاد مقاومتی است افزود: محور اقتصاد مقاومتی مردم و ظرفیت‌های داخلی هستند و دولت مصمم است طرح‌های توسعه‌ای با محور اقتصاد مقاومتی  به‌پیش ببرد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری استان بوشهر که بالای 11 درصد است خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری در استان بوشهر 11 درصد اعلام شده که بر اساس وجود 1.2 میلیون نفر جمعیت استان بوشهر بین 50 هزار تا 60 هزار نفر نیروی بیکار در این استان وجود دارد.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به وجود ظرفیت بالای صنایع و تاسیسات نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و دیگر حوزه‌ها در استان بوشهر برای ایجاد اشتغال 60 هزار نفر نیروی بیکار استان بوشهر کار سخت و مشکلی نیست که باید با اجماع استانی و ملی این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر کشور با تاکید بر تشکیل کمیته اشتغال به عنوان زیر گروه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصریح کرد: کمیته اشتغال در استان بوشهر برای حل مشکل بیکاری باید فعال‌تر شود و در این راستا توسعه صنایع پایین دستی می‌تواند پاسخگوی مشکلات اشتغال باشد.

وی با  تاکیدبر توجه به مشی اعتدال  بیان کرد: محور بعدی این است که استانداران باید مشی اعتدال داشته باشند و باید تلاش شود این روش ادامه یابد چراکه کسانی که می‌خواهند در این دولت کار کنند باید مشی اعتدال و به برنامه‌های این دولت اعتقاد داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه گرایش سیاسی برای ما مهم نیست تاکید کرد: برنامه تدوین شده در دولت برنامه ملت ایران است و افراد برای خدمات رسانی  به مردم باید ویژگی اعتقاد به برنامه دولت داشته باشند.

وی به ضرورت تشکیل گروه مشاوران در بخش‌های مختلف برای استانداران تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط کشور نسبت به 4 سال قبل در بستر و موقعیت بهتری قرار دارد و باید در 4 سال آینده شتاب بیشتری به این شرایط بدهیم.

رحمانی فضلی  شتاب بخشی برای توسعه و پیشرفت را مورد توجه  دانست و تاکید کرد: افق پیش روی ما روشن، سرعت شتاب پیشرفت بیشتر و آینده نیز بسیار مطلوب‌تر خواهد شد.

در این نشست با معرفی عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار بوشهر، از خدمات مصطفی سالاری استاندار پیشین بوشهر قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار