نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نتیجه مصوبه «ته‌لنجی» انتظارات را برآورده نمی‌کند گفت: تاکید داریم که ته‌لنجی با روال سابق انجام شود.
کد خبر: ۵۱۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 04 November 2017
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در مورد مشکلات پیش روی ملوانان و تجار در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: از روزی که تجارت در بنادر استان وجود داشته یک سری امتیازات برای ساحل‌نشینان و ملوانان وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق گناوه و دیلم به خاطر وضعیت جغرافیایی و عدم توسعه صنایع، مشاغل مرتبط با دریا است و کشاورزی و دیگر مشاغل رواج چندانی ندارند، اضافه کرد: هیچ صنعتی در این جا نیست و تنها راه امرار معاش مردم از طریق دریا، تجارت و لنج است.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث ته‌لنجی از دیرباز در این منطقه بوده است و دولت هم با پیشنهاد استاندار و پیگیری‌هایی که داشتیم برای ساماندهی وضعیت ته‌لنجی یا همان کالای همراه ملوان مصوبه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: نتیجه این مصوبه به گونه‌ای است که آن انتظار مردم از موضوع ته‌لنجی را برآورده نمی‌کند و ما هم نسبت به این مصوبه اعتراض و انتقاد داریم و هیچ یک از شناورها به سفر نرفته‌اند و منتظر هستند که این مصوبه یا اجرایی نشود و یا اینکه اصلاح شود.

ته‌لنجی با روال سابق انجام شود

حجت‌الاسلام خدری ادامه داد: قبلا حدود ۴۰ تا ۵۰ ماشین را به عنوان معافیت‌های ته‌لنجی اجازه می‌دادند ولی بر اساس این مصوبه الان چهار تا پنج ماشین اجازه داده می‌شود که قطعا خرج لنج‌ها و ملوان‌ها را هم تامین نمی‌کند.

وی بیان کرد: برای اصلاح این رویه با استاندار بوشهر صحبت کردیم و پیگیری کردیم و شورای تامین هم تشکیل جلسه داد تا ته‌لنجی با روال سابق انجام شود تا اینکه مصوبه ساماندهی که در هیئت دولت انجام شده اصلاح شود.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در مورد نارضایتی و تعطیلی بازار نیز گفت: در نشستی که با لنجداران داشتیم، این اطمینان خاطر را به آنها دادیم که خواسته‌ها و مطالبات آنها با جدیت پیگیری شود.

تنها منبع درآمد مردم اقتصاد دریا است

وی افزود: تنها منبع درآمد مردم همین اقتصاد دریا است و اجازه نمی‌دهیم تا زمانی که جایگزینی برای درآمد مردم تامین شود چنین قانونی بخواهد به مردم ضربه بزند و قانون ته لنجی باید بعدا اجرایی شود، چون اینگونه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با شرایط فعلی باید ته لنجی به گونه‌ای باشد که اقتصاد و معاش مردم را تامین کند.

وی در ارتباط با فعالیت‌های اهالی استان بوشهر در عرصه صیادی اظهار داشت: صیادی یک شغل فصلی است و مدت زمان محدودی مجوز می‌دهند و دائمی نیست و اینجا تجارت دریایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار