معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر میزان باسوادی در این استان را ۹۶.۲۲ درصد دانست و گفت: آمار تحت پوشش سواد آموزان در دوره انتقال استان بوشهر امسال به رشد۱۰۷ درصد رسید.
کد خبر: ۵۱۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 05 November 2017
غلامرضا دانش‌فر ظهر امروزدر نشست کارشناسی بررسی چگونگی روند جذب افراد محروم از سواد در روستاها و شهرهای استان با تقدیر از کارهای انجام گرفته در حوزه جذب سوادآموز اظهار داشت: مهم‌ترین راه توسعه و پیشرفت هر منطقه و کشور، سوادآموزی و علم‌آموزی است که این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با ذکر این نکته که آموزش دهنده‌های سوادآموزی استان بوشهرباید زمینه جذب افراد محروم از سواد فراهم کنند افزود: این گونه افراد از نظر اعتقادی بسیار پایبند هستند  که باید توجه آنان را به تآثیرعلم و دانایی بر روی عمیق‌تر کردن مسائل دینی شان و نیز فواید سواد و آموزش در زندگی فردی داده شود.

دانش‌فر به تآثیر مثبت تبلیغات رسانه‌ها بویژه صدا و سیمای و ائمه جمعه و جماعات اشاره و بیان کرد: صدا و سیما در اکثر مناطق شهری و روستایی استان در منازل حضور برجسته‌ای دارد و همین طور ائمه محترم جمعه و جماعات با اقشار مختلف در ارتباط هستند ازین رو می‌توانند در بحث جذب سواد آموزان به حوزه سواد آموزی استان بوشهر کمک شایانی داشته باشند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با توجه به بی سوادی در گروه سنی 10 تا 20 ساله در استان،گفت: همه مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند زیرا درصدی از بی سوادی در استان بوشهر در همین رده سنی حساس و مؤثر قراردارند.

وی، روند افزایش جذب سواد آموزان در سال96  را  سیر صعودی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی حوزه سواد آموزی استان بوشهر تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از افراد سواد آموز است.

دانش‌فرمیزان باسوادی در این استان را 96.22 درصد دانست و گفت:  آمار تحت پوشش سواد آموزان در دوره  انتقال استان بوشهر امسال به رشد107 درصد رسید.

معاون سواد آموزی استان تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سواد آموز تاکنون درصد باسوادی استان به 96.22 درصد رسیده است هرچند تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی، از ریشه کنی سوادآموزی در استان بوشهر خبر داد و  گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان برنامه توسعه ششم در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سوادی در استان بوشهر ریشه‌کن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار