مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سال آینده با فرآورش ۸۲ درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی درآمد روزانه کشور به ۲۷۲ میلیون دلار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۲۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 07 November 2017
مسعود حسنی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر سایت 2 و مدیر فاز 19 پارس جنوبی با اشاره به اینکه مخزن مشترک پارس جنوبی از سرمایه‌های مهم کشور است اظهار داشت: مخزن مشترک پارس جنوبی دو برابر مخزن دوم روسیه است و این مهم یک ثروت عظیم و استثنایی برای کشورمان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر تدوین سند چشم‌انداز مخزن پارس جنوبی خاطر نشان کرد: برای استفاده بهینه از مخزن مشترک پارس جنوبی باید یک چشم انداز و استراتژی بسیار مهم طراحی و تنظیم شود تا طبق برنامه گام برداشته شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه اکنون مجتمع گاز پارس در افق پیش رو باید بتواند با شرکت‌های بزرگ  نفتی دنیا رقابت کند گفت: اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با سهم تولید بیش از 70 درصد نقش بسیار مهمی در صنعت نفت و گاز کشور دارد.

حسنی، تولیدات  پالایشگاه‌‌های پارس جنوبی را معادل 2 میلیون و 243 هزار بشکه نفت خام دانست و تصریح کرد: با تکمیل طرح توسعه در پالایشگاه‌های پارس جنوبی ظرفیت تولید در فازهای پارس جنوبی، به معادل 5 میلیون بشکه نفت خام می‌رسد که این رقم دو برابر نفت شرکت بی پی است.

وی به افزایش تولیدات مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: حجم تولیدات گاز در مجتمع پارس جنوبی با وارد مدار شدن فازهای جدید امسال افزایش بسیار چشمگیری دارد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه سال آینده فرآورش گاز در مجتمع پارس جنوبی افزایش می‌یابد گفت: سال آینده با فرآورش 82 درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی درآمد روزانه کشور به 272 میلیون دلار می‌رسد. با این میزان فرآوری و در سایه دستاورد بسیار مهم، ارزش یک سال محصولات پارس جنوبی معادل 99 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال 95 میزان تولید اتان 42 درصد و تولید بوتان 5.5 درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است خاطرنشان کرد: تولید گوگرد  سال گذشته حدود 31 درصد و میعانات گازی بیش از 14 درصد در مجتع گاز پارس جنوبی رشد داشته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی  از کاهش فلرینگ در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی خبرداد و افزود:  مجتمع گاز پارس جنوبی برای کاهش میزان فلرینگ پالایشگاه‌های ششم تا دهم در سال‌های اخیر، برنامه ریزی کرده و در 2 سال آینده میزان فلرینگ این پالایشگاه‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

حسنی با بیان اینکه پارس جنوبی در 2 سایت با 13 پالایشگاه طراحی شده گفت: نمی‌توان 13 پالایشگاه را همزمان اداره کرد از این نظر مجتمع گاز پارس جنوبی به دو سایت تقسیم شده و سید محمد مهدی هاشمی به عنوان مدیر سایت 2 منصوب می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به ویژگی فاز 19 پارس جنوبی بیان کرد: فاز 19 پارس جنوبی یک فاز استثنایی و شاهکار بود چرا که در زمان تحریم‌ها شکل گرفت و 13 میلیارد مترمکعب در سال نخست تولید می‌کند.

وی با اشاره به انتصاب مدیر فاز 19 پارس جنوبی افزود: برای فاز 19 پارس جنوبی سهیل رفیعی به عنوان یک فرد متخصص در حوزه بهره برداری به عنوان مدیر این فاز منصوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار