معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا اشاره به اینکه سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری بالاست گفت: حل مشکلات بحران کم‌آبی در استان بوشهر با فرهنگ مدیریت مصرف برطرف می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 08 November 2017
سیدمحمدحسن باستی ظهر امروز در نهمین جشنواره نخستین واژه آب در مدرسه مصلحیان بوشهر با اشاره به اثر حیاتی آب آشامیدنی در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: خدواند نعمت‌های زیادی برای انسان‌ها آفریده که یکی از مهم‌ترین آنها آب است که همه انسان‌ها و گیاهان از وجود ارزشمند آب زنده می‌‌شوندو زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه زندگی بدون آب امکان‌پذیر نیست تاکید کرد: زندگی بدون آب در جهان معنا ندارد و استفاده درست نکردن آن به معنای بی ارزش شمردن این ماده حیاتی است.

باستی با بیان اینکه آب باید درست و به‌جا مصرف شود گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب لازم نیست بلکه درست و صحیح مصرف کردن آن مهم است که توجه به این مهم گامی ارزشمند در حل مشکلات بحران کم‌آبی در استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به میزان نیاز مشترکان استان بوشهر ، آب تامین می‌شود افزود: با توجه به تامین آب بر اساس الگوی مصرف ، این میزان در شبانه‌روز توزیع می‌شود ولی باید برای تحقق این مهم مدیریت مصرف آب در دستور کار مردم قرار بگیرد.

وی، با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری بالا است گفت: حل مشکلات بحران کم‌آبی در استان بوشهر با فرهنگ مدیریت مصرف برطرف می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، قیمت ارزان آب را یکی از عوامل مهم در بی توجهی در مصرف آن دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آب آشامیدنی به راحتی و با ارزان‌ترین قیمت در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد به معنای استفاده بی‌رویه و زیاده‌‌روی در مصرف آن نیست.

باستی با تاکید بر قرار گرفتن فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه گفت: همانگونه که در رانندگی، بستن کمربند ایمنی یک الزام است ، باید در مصرف آب، بدون استفاده از قوه قهریه مدیریت مصرف به عنوان یک ضرورت در دستور همگان قرار بگیرد.

وی، افزود: از خانواده‌های روستایی و شهری استان بوشهر انتظار می‌رود با توجه به اهمیت آب در زندگی انسان‌ها فرهنگ مدیریت مصرف در سبد روزانه آنها قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت شبانه روزی مسئولان در تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مشترکان استان بوشهر تاکید کرد:متوسط سرانه مصرف آب برای هر نفر در استان بوشهر در طول شبانه‌روز 160 لیتر تعیین شده و این در حالی است که این مصرف در این استان بیش از میزان تعیین شده است.

باستی با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ مصرفه بهینه آب، به فرهنگ عمومی تبدیل شود، مشکل بحران و تنش‌آب آشامیدنی در استان بوشهر برطرف می‌شود.

وی، با اشاره به نقش دانش‌آموزان برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب و جلوگیری از اسراف این ماده حیانی گفت: دانش‌آموزان که آینده‌سازان جامعه هستند باید فرهنگ درست مصرف کردن آب آشامیدنی در خانواده‌‌ها ترویج کنند چراکه دانش‌آموزان سفیرانی از سوی مسئولان تامین آب استان بوشهر برای درست مصرف کردن در خانواده‌ها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار