رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر با اشاره به وجود ۸ هزار و ۳۲۱ صندوق صدقه در بوشهر گفت:مردم خیر و نیکوکار شهرستان بوشهربیش از ۴ میلیارد ریال صدقه برای کمک به نیازمندان پرداخت کردند.
کد خبر: ۵۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 08 November 2017
سید محمد علی مهیمنیان‌پور ظهر امروز در نشست بررسی روند کمک‌های مردم خیر و نیکوکار بوشهر به مددجویان با اشاره به اینکه مردم در تمام طرح‌ها یاری رسان مددجویان هستند اظهار داشت: طرح جمع آوری صدقات به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه و عمل به توصیه‌های دین مبین اسلام در بوشهر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه  هشت‌هزار و 321 صندوق کوچک و بزرگ در سطح شهرستان بوشهر وجود دارد، افزود: صدقات پرداختی از سوی مردم در این صندوق‌ها، پس از جمع آوری بلافاصله برای حل مشکلات معیشتی، درمانی، فرهنگی، مسکن، ازدواج و تحصیل فرزندان مددجویان هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر با اشاره به وجود 8 هزار و 321 صندوق صدقه در بوشهر تصریح کرد:مردم خیر و نیکوکار شهرستان بوشهربیش از 4 میلیارد ریال صدقه برای کمک به نیازمندان پرداخت کردند.

مهیمنیان‌پور با بیان اینکه 268 هزار نفر جمعیت در شهرستان بوشهر وجود دارند، گفت: 6 هزار و 506 نفر از این جمعیت تحت حمایت کمیته امداد هستند و سالانه خدمات مختلف حمایتی از کمیته امداد دریافت می‌کنند که بخشی از هزینه‌های مربوط به این خدمات از طریق صدقات مردمی تامین می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر، به طرح ساماندهی صندوق‌های صدقات اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور حل مشکلات صندوق صدقات و افزایش اعتماد عمومی نسبت به فعالیت‌های خدمات رسانی امداد به نیازمندان در 12 گام در حال اجرا است.

وی افزود: کاهش هزینه‌های نگهداری صندوق ها، کاهش هزینه نیروی انسانی، افزایش مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از سوء‌ استفاده‌های احتمالی، ایجاد جذابیت در شکل ظاهری صندوق‌های صدقه، افزایش امنیت وجوه در صندوق‌ها در مقابل سرقت، افزایش پرداخت صدقه به شیوه الکترونیکی به عنوان مهمترین اهداف طرح عملیاتی ساماندهی صندوق‌های صدقه از سوی این نهاد در حال اجرایی شدن است.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر با تقدیر و تشکر از همکاری مردم شهرستان بوشهر در امر فقر زدایی، خاطر نشان کرد: مشترکان صدقات شهرستان بوشهر و حومه، به منظور طرح ساماندهی صندوق صدقات خانگی، در مواردی از قبیل، تغییر محل سکونت، تغییر شماره تلفن همراه یا تلفن ثابت، عدم تکمیل فرم مشخصات مشترکان برای ثبت در سیستم مربوطه و یا عدم مراجعه طولانی مدت نیروهای تخلیه گر کمیته امداد به منازل، با شماره تلفن 09164659441 تماس حاصل کنند و یا با به همراه داشتن صندوق خانگی خود به یکی از دفاتر کمیته امداد در شهرستان بوشهر مراجعه کنند.

مهیمنیان‌پور با اشاره به اینکه ممکن است افردی سودجو با استفاده از نام کمیته امداد به درب منازل مردم برای دریافت صندوق صدقات مراجعه کنند، تصریح کرد: خیران شهرستان بوشهر مراقب باشند تا صندوق‌های خانگی را تنها در اختیار ماموران کمته امداد دارای لباس و کارت مخصوص قرار دهند و به افراد دیگر اعتماد نکنند.

وی با اشاره به پیشرفت و نوع آوری تکنولوژی و کمک به تسهیل ارائه خدمات به نیازمندان، افزود: همشهریان و مردم نیکوکار شهرستان می‌توانند، از طریق آسانترین روش پرداخت صدقه پیامکی و کمک‌های مردمی با شماره گیری #077*8877* به نیازمندان کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار