معاون دادگستری استان کرمان گفت: طرح کمربند سبز در ۱۲ فاز پیش بینی شده بود اما در حال حاضر به دلیل کمبود آب فقط دو فاز این طرح اجرا شده که معادل تقریبا ۱۰ درصد است.
کد خبر: ۵۲۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 08 November 2017
محمد باقر اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: در راستای دستور العمل پیشگیری، استان کرمان نقاط حاشیه نشین مشخص و تفکیک شده اند.

وی افزود: ۲۸۳ روستای آماده در معرض خطر و مهاجرت بی رویه در استان کرمان شناسایی شد، مشکلات و معضلات این روستاها به تفکیک شناسایی و طرح هایی در خصوص این روستاها به ادارات متولی ارائه شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر اقدامات موثری در استان کرمان انجام شده است، گفت: بر این اساس انتخاب شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، تشکیل صندوق های مالی خرد روستایی، توانمندسازی و اشتغال روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: انجام طرح ترسیب کربن، صندوق های تامین مالی خرد، انعقاد تفاهم نامه با سپاه، راه و شهرسازی و ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی و کاهش مهاجرت ها انجام شده است.

اسلامی در خصوص اهم اقدامات انجام گرفته در راستای دستور العمل پیشگیری از حاشیه نشینی تصریح کرد: شناسایی زمین ها و اراضی ملی و دولتی در معرض تخریب و تصرف و گسترش مناطق جدید، شناسایی چهار نقطه حاشیه نشین شهر کرمان از جمله الله آباد، شهرک صنعتی، انتهای فیروز آباد، شهرک صیاد شیرازی و... اقدامات دیگر استان کرمان بوده است.

وی بیان داشت: شناسایی اراضی ملی و دولتی پنج نقطه حاشیه شهر کرمان، شناسایی اراضی دولتی شهرستان های سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان، شناسایی روستاها و نقاط حاشیه نشین در شهرستان های بافت، زرند، کهنوج و عنبر آباد از اهم اقدامات انجام شده در راستای اجرای دستور العمل است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: جانمایی مناطق حاشیه نشینی پیگیری و تعیین تکلیف و ثبت مالکیت انجام شده است.

اسلامی در خصوص اجرای طرح کمربند سبز در حاشیه شهر گفت: این طرح در ۱۲ فاز پیش بینی شده بود اما در حال حاضر به دلیل کمبود آب فقط دو فاز طرح کمربند سبز اجرا شده که معادل تقریبا ۱۰ درصد است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: مبارزه با زمین خواری و توسعه بی رویه شهر کرمان از برنامه های دیگر استان کرمان در اجرای طرح کمربند سبز است.

وی در خصوص اجرای طرح نجات بیان داشت:  اجرای این طرح در کرمان در راستا کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش حاشیه نشینی است و بر حسن عملکرد دستگاه‌ها در حفظ و صیانت از اراضی تحت مسئولیت آنها نظارت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار